Enkele bericht bekijken
Oud 23 March 2006, 09:53   #51
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Een woord: SCHANDALIG. Ik kan er nog een hele boel bijzetten, maar het dat zou alleen maar gelul eromheen zijn.

Zonder ook maar enige reden zijn er gisteren gewoon 200 man van Roda opgepakt, als beesten afgevoerd en de hele nacht in een of andere kelder gestopt als waren we Marc Dutroux en Mohammed B bij elkaar. Vaders werden van hun kinderen gescheiden, vrouwen werden zonder enige reden neergeknuppeld.. Echt triest, puur triest wat er gebeurt is.

En de sensatiebeluste Tabloid De Telegraaf weet te melden dat '200 Roda-hooligans de ME en de Ajax-aanhang bekogelde met FIETSEN '. Hoe wij in 's hemelsnaam dan aan fietsen zouden moeten komen mag men mij uitleggen. Wat is er nu helemaal gebeurt?

Wij kwamen als laatste van de Roda-aanhang aan met 5 bussen. Ajax heeft die allemaal zo geweldig geregeld dat deze bussen op 700 meter van het uitvak geparkeerd dienen te worden en de uit-fans dan gewoon door de Ajax-aanhang heen moet lopen, onder begeleiding van wat ME. Absoluut niet ideaal, maar vooruit. Wij lopen dus met een groep van +/- 250 Roda-fans richting uitvak en komen dan langs de ingang van vak 410. Zoals gebruikelijk wordt er over en weer een beetje geprovoceerd. Ajax zingt kut-kanker moffen, wij springen 'wie niet springt die is een jood'. Ajax-aanhang maakt een beweging naar ons toe en de ME dringt ons van die Ajax-aanhang weg. Toen al werden onschuldige mensen onder de voet gelopen door paarden. Vervolgens duwen enkele Roda-fans (familie van het slachtoffer) de ME weg om een vrouw te ontzetten. De ME slaat vervolgens de groep uit elkaar. Zelf liep ik gewoon door en had geluk ongeschonden het uitvak te bereiken. Ik wachtte even op mijn vrienden en liep toen richting ingang. Buiten waren 2 RJC'ers al opgepakt. De rest liep ook het hek van het uitvak binnen dat meteen dicht ging. Ik ging in de rij staan maar merkte dat deze helemaal nietmeer doorschoof. Wat bleek? De ingang was dicht! En het vak eromheen ook waardoor we met zo'n 250 man ingesloten zaten!! Zonder dat wij ook maar IETS misdaan hadden, en dat bezweer ik!!! Ik heb zelf alles gezien en er was eigenlijk nauwelijks iets aan de hand. Had de ME geen misplaatste charge uitgevoerd dan was iedereen gewoon doorgelopen.

De situatie bleef meer dan een uur zo, met 250 man tussen aan de ene kant een gesloten ingang en aan de andere kant een haag ME met daarachter een dichte poort. Ineens werden stadsbussen aangerukt en werd iedereen per 2 eruit gepikt. Die werden grondig gefouilleerd en via handboeien aan elkaar vastgemaakt en afgevoerd richting bussen die de Roda-supporters afvoerde naar plaatselijke cellencomplexen. Dit alles onder een zeer agressieve benadering. Daar aangekomen werden we in een hok gestopt waarna we weer een uur moesten wachten, zonder dat iemand maar wist wat er nu was. Na een uur werd iedereen een voor een naar buiten gedirigeerd en moest iedereen zicht tot de onderbroek uitkleden en alles wat van waarde was (horloge, portefuille, sleutels, telefoon) inleveren waarna je weer op de foto moest. Daarna werden we met groepjes van 25 5 hoog in het cellencomplex in een 'dagopvang' weggestopt, zonder aanklacht, zonder ete of drinken en zonder toekomst. Niemand wist wat er nu ging gebeuren. Niemand wist hoe laat het was enzovoorts. Dat duurde tot na achteraf bleek 4 uur waarna iedereen weer een voor een werd voorgeleid aan de hulpofficier. Daar werd de 'aanklacht' voorgelezen en mocht je alleen maar je visie op het gebeuren geven. Die aanklacht was 'verstoring van de openbare orde'. Iedereen heeft als enige commentaar gegeven 'bullshit'. Verder niets. We konden naar buiten, kregen onze spullen terug en stonden om 4 uur 's nachts midden in Amsterdam Bijlmer....

Dit was mijn laatste uitwedstrijd die ik in Nederland bezocht heb
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden