Wat een wankers allemaal..
Maargoed, heb me vandaag voortreffelijk vermaakt. Geweldig om iedereen strak in pak mee te maken en redelijk nuchter
Zeer veel media-aandacht van alle kanten. NOS, L1, schrijvende pers. De journalist van de collumn in de Volkskrant was zelf ook in de rechtzaal aanwezig.. Allemaal op onze hand, allemaal konden ze zich niet voorstellen dat het werkelijk zo gegaan was als de politie beweerde..
De middag begon met een ruim anderhalf uur durend pleidooi van onze advocaat dat ik zelf geschreven had kunnen hebben

Echt geweldig hoe hij het deed. Regelmatig zag ik KNVB-mensen paniekerig in hun papierwinkel graaien. Na 1 uur en 20 minuten zei onze advocaat Van Geelkerken dat hij bijna klaar was, waarop de president zei: 'ja, want ik heb begrepen dat er straks om 8 uur een wedsrtijd in Nijmegen is..

'.
Daarna kwam de KNVB-advocaat aan het woord. Hij was een stuk korter van stof, stotterde regelmatig, kwam zwak over.. Haalde allerlei irrelevante en onjuiste zaken erbij. Zo begon hij met te zeggen dat wij van de 'fansite van Roda JC waren'. Fansite?! North-side.. En wij waren verenigd in het Fanproject (wat ook niet per se klopt, maargoed). Hij kwam met een hele waslijst van het CIV, met allerlei vermeende misdaden die wij eerder dit jaar gepleegd zouden hebben. De rechter vroeg toen: 'en hebben deze vermeende daders dan daar straf voor gekregen'? 'Ehm, dat zou ik na moeten kijken, dat weet ik niet, wel kan ik u melden dat er van de 177 mensen er 21 al eens eerder een SV hebben gehad, oftewel, 1 op 8!'. Ja, dusss..?
Vervolgens een hapklaar verhaal waarbij de KNVB zich verschuilde achter justitie en het OM. Zij zouden hun werk wel goed gedaan hebben en verzekerden dat iedereen zich schuldig had gemaakt aan artikel blabla.
Maar, zei de rechter, 'als ik vooraan in deze groep had gelopen, en achterin gebeurde iets.. Dan hoorde ik bij de groep en had ik dus ook een SV gekregen'?
KNVB'er: 'Het OM heeft ons verzekerd dat alle onschuldigen eruit gehaald zijn'.. Jeah, right, iedereen heeft er gewoon een gekregen, zelfs een Japanse zakenman..
Maargoed, morgen is de uitspraak om 10 uur. Het betekend allemaal nog niks, je schijnt nooit iets zeker te weten! Maar we zullen afwachten, ik kan alleen maar hopen dat het recht zegevierd uiteindelijk!!