Er is een verschil in onderkoeling en bevriezing. Bij onderkoeling zakt de temperatuur van je lichaam een paar graden waardoor je lichaam niet goed of een stuk langzamer werkt. Maar je leeft nog wel normaal en je hebt wel een normaal werkend lichaam nodig. En dus ga je dood, vrij simpel uitgelegd.
(wat een drama uitleg, maar ja)
Bij invriezen wordt het lichaam gewoon stop gezet, je leeft dan nauwelijks meer.
Onderkoeling en invriezing hebben vrij weinig met elkaar te maken. Ik weet er ook niet veel vanaf maar dat nog net wel.
(en ik weet dat alleen mdat ik er de afgelopen jaren hier en daar wat van op heb gepikt, moet je naagaan wat je allemaal oppikt als je je 50 jaar intensief met dit onderwerp bezig houd)
edit; ik zie al dat Sander er meer vanaf weet dan ik.
En dat andere; de onderzoeksmethodes (of is het methoden) zijn ietwat verandert de afgelopen 500 jaar. Dingen worden nu onderzocht voordat ze beweert worden. Cryonisme is onderzocht. De bewering dat de aarde plat was, werd gegeven door mensen die zich lieten leiden door hun geloof. Volgens mij zonder goede wetenschappelijke gronden.
edit 2; de klok loopt nog steeds 2 uur achter

Of ligt dat aan mij