Citaat:
Origineel gepost door dext0r
daarom heeft java de kracht dat je juist alles verplicht moet afvangen, al je exceptions, (try.catch yadayada )
en zonder fatsoenlijk memory management? juist die garbage collector vind ik de kracht in zitten  volgens mij zijn het enkel nog de C puristen die zweren bij zelf je eigen troep op ruimen ...
in geval van java for mobile is het andere koek, dan ben je iets beperkter in je geheugen gebruik en dus ook in je overhead.
ben benieuwd hoe het daarmee gaat, we hebben nu projectje met J2ME, bt en gps...om een alarmeringssysteem prototype op te zetten. maar daar kom ik in de komende periode achter denk ik 
|
C++ purist dan toch
en ja je moet idd je eigen "troep" opruimen. dan weer je ook WANNEER dat geheugen vrij gegeven wordt.
als je in een tijdkritisch deel zit wil je niet dat ineens een of andere garbage collector dat gaat doen..
en wat nog meer is wie zegt dat hun memory management beter/efficienter is dan wat je zelf schrijft ???
en in C++ kan je bv dit doen:
Code:
TSpaceship * pSpaceShip=NULL;
pSpaceShip=pEngine->GetFirstItem();
while (pSpaceShip!=NULL)
{
pSpaceShip->Do_AI();
pSpaceShip->Do_Move();
pSpaceShip=pSpaceShip->pNext;
}
ik ga niet de hele klasse's hier uittikken maar de insiders begrijpen mij vast
bovendien is er in C++ onderscheid tussen:
pIkWijsNaarEenObject->DoeIets();
en
ikBenEenObject.DoeIets();
en da's wel zo duidelijk en handig
komt nog bij..
C++ genereert echte stand alone programma's
bij java heb je altijd een VM nodig om het programma te kunnen draaien..
(JA ik weet dat je ook.... maar da's een gore tweak)
om van java's "alles moet een klasse zijn" massa hysterie nog maar te zwijgen