Enkele bericht bekijken
Oud 27 May 2006, 23:01   #15
AMF
Super Lid

AMF's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AmbyPur
AMF heeft btw wel ervaring, die moet even reageren
ja ik moest een brief schrijven naar jou

maarrr

Ik wist al een tijdje wat ik wilde gaan studeren, maar had na m'n eindexamen nog niet zo'n zin om gelijk te gaan studeren. Veel van mijn vrienden zeiden dat ze wel tijdens hun studie stage zouden gaan lopen in het buitenland, maar aangezien ik Nederlands ga studeren zie ik dat in mijn geval niet zo snel gebeuren Heel veel mensen zeiden 'Ooh dan wil je nooit meer studeren', maar juist het tegenovergestelde is waar. Het was onwijs leuk om een jaar vrij te zijn en dingen te zien, maar ik weet echt wel zeker dat ik niet de rest van m'n leven au-pair o.i.d. wil zijn en dat ik wil doorleren om straks een veel leuker beroep te kunnen uitoefenen

Ik heb maar een keer echt heimwee gehad, en dat was toen ik een hele ongezellige oud&nieuw had en net terug was uit Nederland, want daar had ik kerst gevierd. Ik weet natuurlijk niet of je heel erg last van heimwee hebt, maar ik heb er sowieso nooit erg last van gehad, ook vroeger niet. Een vriendin van mij die ik uit Londen ken (zij was daar ook als au-pair) had wel heel erg last van heimwee, maar nu ze het eenmaal heeft gedaan voelt ze zich er wel sterker uitgekomen, zo van 'ja, ik heb het toch maar mooi gedaan!' Ik denk dat je heimwee echt wel kunt beperken door je goed voor te bereiden (zodat je wel een beetje weet wat je te wachten staat) en alles eruit te halen wat erin zit.

Ik weet niet hoe je ouders ertegenover staan? Mijn ouders vonden het prima dat ik eerst een jaar iets anders ging doen, maar ik heb ook van heel veel vrienden en vriendinnen gehoord dat ze zoiets niet mochten van hun ouders Maar toen ik het erover had gehad met m'n ouders dat ik een jaar iets anders wilde, werden de plannen ook opeens een stuk concreter enzo. Dus als je ouders er positief tegenover staan zou ik het er ook zeker goed met hun over hebben, misschien hebben ze nog wel goeie ideeen ofzo!

Nouja verder weet ik niet of je helemaal op eigen houtje wil reizen, of via een organisatie ofzo? Je moet eens op www.activityinternational.nl en www.travelactive.nl kijken, zij organiseren heel veel werkvakanties en gap-years enzo, misschien doe je nog leuke ideeen op!

Succes in ieder geval

Laatst aangepast door AMF : 27 May 2006 om 23:04
AMF is offline   Met citaat antwoorden