Mishandeling leid tot dood Hondje
Hebben jullie daar ook nog wat van meegekregen op het nieuws of 'fok'?
Hiero in Enschede was gisteren een hond van 8 maanden in een vuilnisbak gevonden.
Een vrouw wou een vuilniszak erin doen, toen ze deze vervelende ontdekking deed. Ze dacht in de eerste instantie dat het dier dood was, maar heeft toch de dierenambulance gebeld, waarop zij samen met de politie de mechelse herder eruit wisten te halen en hebben gezien dat hij nog leefde.
Zijn baas heeft hem eerst mishandeld, omdat hij een boodschap in huis had gedaan.
Zijn schedel was helemaal verbrijseld, en hij zat onder het bloed.
De dierenambulance heeft de pup nog naar een dierenkliniek gebracht, maar het mocht niet baten: ze hebben hem in moeten slapen.
De dader heeft zichzelf aangegeven, maar kwam er alsnog met een boete vanaf.
Wat een klootzak, ik hoop dat de buurtbewoners hem helemaal verrot schelden en hem daarna links laten liggen.
Als ik het had gezien had ik dat gedaan, en ik ben al niet zo'n typje maar zodra er onterechte mishandeling aan te pas komt, wat ook nog eens leid tot de dood, dan komt de woede echt in mij los
Weer zo'n geval dat dieren zo afhankelijk zijn van de mens, en de mens er misbruik van maakt, door een vorm van macht te vertonen. Soms denk ik echt dat dieren meer te vertrouwen zijn dan mensen...
|