Citaat:
Origineel gepost door MrInsane
Argentinie - Ivoorkust was ook mooie wedstrijd met op zich een terechte uitslag van 2:1 alleen dom dat die goal van Saviola meetelde want dat was toch duidelijk buitenspel, maarja het leven is niet altijd eerlijk.
|
Het was duidelijk geen buitenspel juist. Je moet naar de lijnen van het veld kijken, niet het rechte beeld van de TV. Je ziet duidelijk dat hij gelijk staat. Bovendien stappen de verdediging en saviola beiden een andere kant op, waardoor hij de schijn erg tegen heeft. In dat beeld stond echter Crespo buitenspel, maar Saviola stapte op precies het juiste moment in.
Wat mij trouwens opviel was het tactisch slecht spelen van beide elftallen. Argentinië heeft bewezen heel leip te zijn voorin en dat doen ze dan ook wel goed, maar verdedigend gezien stond het echt niet handig. Grote gaten tussen de verdediging en het middenveld. Als je dan zo'n hele technisch vaardige tegenstander hebt dan is het gewoon erg gevaarlijk om de ruimtes relatief gezien groot te houden. Het is dat Ivoorkust dan weer bestaat uit voornamelijk individueel ingestelde spelers en er weinig sprake is van teamverband anders had denk ik Argentinië ook best een probleem gehad (in de tweede helft gebeurde dat dan ook beter bij Ivoorkust). Al met al best een vermakelijke wedstrijd en ook niet slecht ofzo, maar toch zie ik puntjes waar je als Nederland wat mee moet kunnen. Tactisch gezien staat het bij Nederland meestal wel goed. (Aanvallende) tactiek en techniek is toch meer het Nederlandse spelletje in tegenstelling tot Argentinië waar het meer gaat om de (verdedigende) tactiek en fysiek en in tegenstelling tot Ivoorkust waar het weer voornamelijk gaat om de Techniek en fysiek. Al met al wel een leuke combinatie op het veld dus

.