Onderwerp: De Wedstrijden
Enkele bericht bekijken
Oud 16 June 2006, 11:52   #67
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Kampie
Geef toch eens een keer toe dat Duitsland een waardeloze ploeg is. Ze zitten in de makkelijkste poul en worden zeer waarschijnlijk nog 2e ook. Ecuador heeft verre weg de beste kaarten om 1e te worden. Wordt DLD al in de 2e ronde uitgeschakeld omdat ze NL of ARG treffen. Lachertje hoor onze oosterburen.

Om over de duitse pers maar te zwijgen. Eerst is Klinsi de slechtste coach die DLD ooit gehad heeft en nu worden ze plotseling met Klinsi Weltmeister.. pfft..
Allemaal bullshit. Je hebt duidelijk de klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt. Waar heb jij gehoord dat de Duitse pers Klinsmann de slechtste bondscoach ooit vond? Lijkt me nergens, want dat is niet zo (en ik kan het weten, want ik lees heel veel Duitse voetbalbladen, ja, ook de Sportbild regelmatig). Klinsmann is best populair, alleen de pers heeft kritiek op het feit dat hij in Amerika bijft wonen. Klinsmann is te vergelijken met Van Basten, een bondscoach die 'ter discussie' staat, maar toch ook veel krediet heeft. Wanneer andere coaches hetzelfde zouden doen dan zouden ze afgemaakt worden, maar omdat ze Van Basten of Klinsmann heten komen ze ermee weg.

Duitsland de makkelijkste poule? En Engeland dan? Of Italië? Of Portugal? Of Brazilië? Zijn dat zo'n loodzware poules? Persoonlijk vind ik die van Frankrijk het zwakste overigens.

Probleem met jou en heel veel Nederlanders is dat jullie doorslaan in jullie selectieve verbazing. Jullie geloven alles wat jullie zien en lezen en hebben meteen diezelfde mening ook. Duitsland in de 90e minuut gewonnen van Polen? 'Ha, weer die Duitsers, onverdiend dus!' Nee, dat is bullshit, Duitsland won gewoon verdiend van Polen en had veel dikker moeten winnen. Waarom horen we niet diezelfde geluiden wanneer Nederland in 1998 2x op rij in de allerlaatste minuut wint van Joegoslavië en Argentinië? Of in 2000 van Frankrijk in de poules? Of wat te denken van die wedstrijd tegen Tsjechië toen....

Hiermee wil ik helemaal niet zeggen zoals reeds hierboven (waar je waarschijnlijk alleen selectief stukken hebt gelezen) vermeld dat Duitsland een geweldig elftal heeft. Sterker nog: ook ik gun ze deze reis geen finaleplek. En dat is onzin ook, want dat halen ze toch niet. Maar er mag wel gewoon gezegd worden dat het voetbal vooralsnog prima is.
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline