Citaat:
|
Origineel gepost door bartje518
Ik vond het wederom teleurstellend. Ik begrijp dat men blij was met het doorgaan naar de volgende ronde, maar de positiviteit gaat mij verder veel tever, daarvoor het het optreden vooralsnog te matig en van een te laag niveau.
|
Ben het met je eens dat het nog niet echt overtuigend is, maar iedereen zou vooraf al euforisch zijn als je had gezegd dat we na twee wedstrijden in de zwaarste poule door zouden zijn. Laten we blij zijn en niet vergeten dat afgezien van Argentinië en Spanje nog geen enkel land écht overtuigd heeft...
Op een WK moet iedereen daarom eens ophouden met die term 'dominant voetbal', dat is uiterst naïef om te verwachten. Ook de wereldkampioenen van de afgelopen WK's speelden echt niet een toernooi lang dominant, aanvallend, attractief, schitterend voetbal. Ook Nederland speelde in '98, ondanks dat het een toptoernooi was, niet hele wedstrijden de tegenstander weg met flitsend aanvalsspel.
Omdat Van Basten ooit eens gezegd heeft naar dominant voetbal te streven (niets mis mee) wordt een utopie als meetlat gebruikt. Dan onderschat je toch echt de tegenstand op een mondiaal eindtoernooi..