Enkele bericht bekijken
Oud 21 June 2006, 13:56   #13
Keira
Guest

Standaard

Ik lees niet van alles over gewenning en imitatie enzo en dan vooral van je ouders, opa en oma of vrienden. Maar er zijn ook genoeg mensen die totaal anders zijn van de rest en hun eigen gang gaan, Niet kijken wat hun vrienden doen.

Ik denk dat jezelf zijn niet puur uit imitatie komt, jezelf zijn komt uit jezelf. Het klinkt heel simpel om zoiets te zeggen. Maar er zit waarschijnlijk veel meer achter de mens dan we zelf ooit zullen ontdekken. Jezelf zijn betekent niet alleen doen wat je zelf wilt, zelfverzekerd zijn en je eigen muziek draaien. Jezelf zijn komt voort uit het diepste binnenste van jezelf en er zijn maar weinig mensen die dat ooit kunnen bereiken. Ik vraag me zelfs af of je ooit echt helemaal jezelf kan zijn. Je hebt namelijk altijd wel angsten bij wat je doet. Al blijkt dat mensen je accepteren om dingen, dan kunnen die angsten verdwenen lijken. Maar dat is helemaal niet zo.

Nu gaat het hier de hele tijd om muziek, sommige mensen kiezen inderdaad puur hun muziek omdat anderen het leuk of mooi vinden of ze ermee zijn opgegroeit. Ze kennen gewoon niets anders. Dan is het nog over gevoelens die het zou oproepen. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Ik denk dat je uiteindelijk en de muziek puur kiest omdat je het zelf mooi vindt en op dat moment niet meer luistert naar vooroordelen.
Ik denk dat ik dat zelf namelijk ook heb gehad. Ik heb geluistert naar van alles, maar niets boeide me echt. Ik heb toen één keer een CD moeten branden voor me broertje vol met Metal zal ik het maar noemen. Ik heb dat zelf uiteindelijk ook geluisterd en besloot eigenlijk dat dit muziek was die ik wel mooi vond. Het was anders dan wat je normaal hoorde in het leven. Het is dus geen principe van gewenning, ik had het immers nooit eerder gehoord.

Waar het vandaan komt dat jezelf kunt zijn is dus een moeilijke vraag. Je bent gewoon nooit je zelf, mensen zijn namelijk zo beinvloedbaar dat je nooit helemaal doet wat je zelf wil, zelfs als je denkt dat je het zelf wil.

Citaat:
despressieve gothic jezelf tot supergabber om te toveren?
Ik ben even tegen de vergelijking depressieve gothic en Supergabber. Hieruit laat je dus blijken dat alle Gothic depressief moeten zijn en alles gabbers vrolijk? Ik kan er dus echt niet tegen dat Gothics als depressief worden gezien, het zijn gewone mensen met een andere levenstijl.
  Met citaat antwoorden