Enkele bericht bekijken
Oud 25 June 2006, 19:57   #31
Keira
Guest

Standaard

Geloven voelt inderdaad niet slecht en ik ben er ook zeker niet tegen. Het gaat er alleen om dat je niet in iets moet gaan geloven omdat je geen andere oplossingen meer ziet. Je ziet geen oplossing voor het onstaan van de wereld, dus verzin je maar iets hoe het zou zijn gegaan zodat je je veilig voelt. Maar eigenlijk probeer je daarmee de werkelijkheid te ontlopen. En dat is niet goed, en dan spreek ik uit ervaring.
Het houd mensen niet in bedwang, dat kun je wel merken uit de wereld van nu. Als we allemaal zi enorm heilig geloofden in God en de Hemel en de Duivel en zijn Hel, dan waren we nooit begonnen met de oorlogen, de kans zou dan namelijk groot zijn dat je in de Hel kwam. Je kan dan wel vechten voor je geloof. Maar als jij mensen gaat afslachten omdat ze niet geloven in hetzelfde als jou, dan gaat er wat mis.
Het geloof kan nooit bewezen worden, net zoals zoveel dingen. Maar ik denk niet dat wij onverklaarbare dingen moeten gaan verklaren met het idee dat het allemaal door god komt. Dan praat je namelijk alleen maar onzin en verstop je je in de veiligheid die je eens zal moeten verlaten om de feiten onder ogen te zien.