Citaat:
Origineel gepost door TwenteGirl65
nee hoor daar ben ik totaal niet van in de veronderstelling bartje518  en dat principe van jou, always support your local team, daar ben k t niet echt meeens. waarom zou je persee voor een club moeten zijn uit je omgeving zeg maar. mijn buurman die is in hart en nieren voor feyenoord(kan die ook nix aan doen  ) maar dat betekent toch niet dat je geen respect voor die mensen moet hebben ofzo? 
|
Er zal best een enkeling tussen zitten die zichzelf wijs gemaakt heeft dat hij/zij écht voor Feyenoord is. Maar waarom in godsnaam zou je als Tukker voor Feyenoord zijn, behalve omdat die club nu eenmaal vaker wint dan Twente of Heracles? Welke binding kun je als Tukker hebben met de randstad/Rotterdam? Ik zie dat niet. Zoals gezegd kan ik me best voorstellen dat je de ene club mooier vindt dan de ander, maar diepgewortelde gevoelens voor een club die 200 km verderop zetelt kan ik mij niet indenken, tenzij je daarvandaan komt.
Waarom is er dan niemand uit Limburg (op een enkeling na) fanatiek Groningen-supporter? Waarom is er niemand uit Den Haag groot supporter van Vitesse? Maar waarom beweert wel iedereen in de provincie een groot fan te zijn van Ajax of Feyenoord? Precies, alleen maar om ergens bij te horen dat succesvoller is dan de eigen plaatselijke BVO. Niet voor niets spreken ze naast positief over hun eigen club vaak ook nog minderwaardig over de Twentes, Heraclessen of Groningens. Ik kan dat niet waarderen in ieder geval