Jha jezelf zijn is het belangrijkste.
Gothics hebben normaal geen regels, de enige regel die er is is jezelf durven zijn wat inhoud je zo kleden gedragen en de muziek luisteren(wat eigenlijk meer een richtlijn is)
Maar tis moeilijk voor me omdat ik OOK satanist ben wat in houd dat ik me aan de 9 zonden, de 9 verklaringen en de satanistische punten moet houden. de 11 regels der aade zijn richtlijnen en daar WIL ik me aan houden. En jha het is niet echt van moeten, tis gewoon doe je het niet dan kan je jezelf geen satanist noemen of geen gothic of wicca of cyber goth of ...
Das toch tzelfde bij mense, je moet ademen, je moet eten je moet drinken anders leef je niet

(kweet et rare vergelijking maar tis zo)
xxx
en het belangrijkste is toch dat je als goth of satanist bereid bent om dat allemaal te doen. als je dat niet ziet zitten is dit je styl niet hé
en dan heb je nog het verschil dat niet elke satanist zich aan de 11 regels der aarde wil houden maar toch satanist is dus hier en daar kan je zelf bepalen tot hoe ver je het bent. en als je je Gothic voelt en naar de muziek luisterd maar je niet zo kleed maakt dat je niet minder gothic, je moet jezelf durven zijn als je je niet zo durft kleden nu durf je dat mss binne 1 jaar wel. maar dan ben je nu evenveel gothic als dan.
kweet et tis ingewikkeld