Halverwege het lezen van dit alles had ik een opmerking die ik wilde maken. Maar tot mij grote spijt ben ik hem vergeten, hij was namelijk iets wat ik toch wilde zeggen.
Ik vind in ieder geval dat sommige mensen hier een beetje stom reageren, wat aangeeft dat ze helemaal niet weten waar ze het over hebben. Bijna iedereen die hier reageert over het satanisme en het Gothic zijn doet dat puur op alle vooroordelen die ze hebben. En ik denk dat je pas mag gaan oordelen over iemand of een groep als je ook weet wat het inhoud.
Gothic ziet er apart uit, anders dan normaal. Maar Punkers en Gabbers zien er toch ook vreemd uit. Dus waarom zou Gothic dan zo'n probleem moeten zijn? Misschien omdat het nooit echt in de mode is geweest?
*weet ineens weer wat ze wilde zeggen*
Dit gaat eigenlijk over iets persoonlijks wat ik heb meegemaakt. Ik heb een vriendin (1) die tijdens het afdansen een zwart rok en een zwart shirtje aanhad. Geen problemen. Toen we later in de kerk kwamen om nog even wat mensen op te zoeken kwamen we een andere vriendin (2) tegen. we staan daar even te praten waarna Vriendin 2 opeens opmerkt dat Vriendin 1 helemaal in het zwart is en haar op die manier uitmaakt voor een Gothic. Nou weet ik dat vriendin 1 geen Gothic is, echt niet, het is niets voor haar. Maar zoals 2 erover reageerde was het echt stom om te horen. Ik vroeg me echt af wat er mis was met Gothic. Waarna ik haar ook beloofde dat ik haar nog wel eens kennis zou laten maken met een echte Gothic stijl, want dat als je totaal zwart gekleed bent meteen een Gothic bent, dat is niet waar, echt niet.
Je bent pas een Goth als jij zelf voelt dat je het bent.
|