Onderwerp: Mijn muziekje
Enkele bericht bekijken
Oud 6 July 2006, 18:19   #19
Impressions
Lid

Impressions's Avatar

Standaard

@DeIdioot: Dankjewel voor het compliment En hoe zou jij het stuk verbeteren dan?

@QQQ: Het punt van de backing track is juist dat het in één toonsoort staat, om daarmee alle posities, arpeggio's etc. te oefenen en hier uiteindelijk mee te soleren Ik ben trouwens wel bezig om wat backings te zoeken/maken voor bekende jazz standards (autumn leaves, blue bossa, black orpheus etc.. Je kent ze vast wel) en daar zal het waarschijnlijk iets makkelijker zijn om een interessante solo overheen te spelen, aangezien dat niet telkens de übercliché V7-I is.

Dynamiek.. Tja. Ik heb een transistorversterker en dan is je dynamiek al met de helft verminderd. Als dat dan ook nog eens via een triest microonfoontje in een trieste laptop met een trieste geluidskaart gaat.. Maar je hebt wel gelijk, de meeste noten die ik speel zijn evenhard. Daar ga ik eens wat op oefenen dus

Ritmisch strakker is ook iets wat ik nog een beetje moet ontwikkelen ja. Vooral bij triolen is het meer zo dat ik al een paar seconden van tevoren ga bedenken van 'dán ga ik triolen spelen', omdat ik anders niet uitkom met tellen Ik denk dat dit vooral een kwestie van ervaring is

Over een thema spelen en dat daarna uitwerken: Op de een of andere manier heb ik het idee dat het hele stuk dan saai en voorspelbaar wordt. Niet in het algemeen, maar in mijn spel. Het is dan heel veel hetzelfde stukje spelen, maar telkens een beetje anders (zo doe ik het iig )

Aan de andere kant.. Zoals het nu is, is het wel onsamenhangend.. Kiezen tussen twee kwaden dus Ik denk dat ook dit een kwestie van ervaring is

Dankjewel voor je critique
Impressions is offline   Met citaat antwoorden