Enkele bericht bekijken
Oud 27 July 2006, 20:31   #21
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door bartje518
En toch wint Chelsea nu al 3 jaar achtereen niks in Europa. Ik bedoel ermee niet dat je niet met geld kunt groeien. Als Scheringa zijn centen in AGOVV zou stoppen dan komt die ploeg ook omhoog. Maar het maakt je dan nog geen topclub. Hoeveel miljoen is er nu al in dat Dynamo Moskou gestoken? Ik heb er nog niets van mogen vernemen..
Met geld kun je geen zeges kopen (hoewel dat ook te betwijfelen valt met dank aan Moggi). Daar heb je gelijk in, maar dat is een ander verhaal..
Dankzij het geld is Chelsea nu wel 3 jaar op rij in Engeland, waar het daarvoor jaren een marginale rol speelde in de subtop. Ik weet zeker dat die Europese prijs een kwestie is van enkele jaren..
Dankzij het geld doet AZ weer mee om de prijzen, terwijl het nog niet zo heel lang geleden is dat ze degradeerden.

Dynamo Moskou is idd het mooiste bewijs dat je met geld geen zeges kunt kopen, maar ze roven wel Portugal leeg. Dat er geen beleid is en dat de spelers telkens weer met hangende pootjes terugkeren is een ander verhaal.

Maar alles in het voetbal draait om geld. Zonder geld kom je al helemaal structureel nergens. RKC mag dan nog zo'n mooi beleid voeren, met de huidige financien zullen ze nooit een bepalende rol gaan spelen. Als een Scheringa bij AGOVV neerstrijkt, dan zal AGOVV wel een bepalende rol in het Nederlandse voetbal gaan spelen na een paar seizoenen.
En of AGOVV dan een topper wordt.. tja, het ligt er maar net aan wat je onder topper verstaat. Maar met het geld kun je wel de infrastructuur (stadion, trainingscomplex, materiaal) kopen die nodig is om een topper te zijn. Je kunt er ook de mensen voor binnenhalen die op het veld van de club een topper maken.
Het enige wat je niet kunt kopen is de traditie en historie van een topclub..

Maar goed... ik vind dat het geld zeker wel het voetbal regeert. Gelukkig kun je met geld nog niet alles kopen, maar wel heel veel. En alles wordt ook afgestemd op het geld. Wedstrijden op onmogelijke tijdstippen voor tv is tegenwoordig eerder regel dan uitzondering... maar dat weet jij maar al te goed.