Onderwerp: 600 kcal per dag.
Enkele bericht bekijken
Oud 4 August 2006, 17:38   #4
DarkAngel
Looking at you

DarkAngel's Avatar

Standaard

Citaat bij een dieet van 600 Kcal tot 1000 Kcal per dag

""Des te minder ik eet, des te minder calorieën krijg ik binnen, des te meer vetmassa ik verlies", wordt er vaak gedacht. Vervolgens wordt er begonnen met een dieet van 600 of hooguit 1000 calorieën, waarbij er vaak ook intensief wordt gesport. Maar deze diëten leveren natuurlijk veel te weinig calorieën om aan de hoge energiebehoefte te voldoen. Dat een sporter juist extra voedingsstoffen nodig heeft, wordt helemaal vergeten. Bij een tekort aan brandstof wordt roofbouw gepleegd op het lichaam. Je lichaam begint dan eiwitten uit het eigen weefsel af te breken. Niet alleen eiwitten uit de spieren, maar ook eiwitten uit orgaanspierweefsel worden afgebroken. Alle reserves worden opgebruikt. Het tegenovergestelde van wat men aanvankelijk voor ogen had, wordt bereikt: een slechte gezondheid, zieke en blessures. Door chronisch tekort aan brandstoffen sprint het lichaam heel zuinig om met de calorieën die het wel binnenkrijgt. Het schakelt op de "survival" stand: elke calorie die niet wordt verbruikt, wordt direct in de vetweefsels opgeslagen. Je raad het al: je valt wel af, maar verliest geen vet.
Je verliest spiermassa."

Bron