Citaat:
Origineel gepost door Ar-Tuur
Mijn punt is dan ook dat in tijden van oorlog bronnen elkaar tegenspreken, propaganda een rol speelt en dat nieuwsfeiten voor de lezer niet te controleren zijn. Natuurlijk is het overdrijven van dodentalen een manipulatiemiddel.
Gelukkig zie je dus ook in dat het Israëlische optreden buiten alle proporties is en veel negatieve neveneffecten zal sorteren. Hoeveel doden er nu precies zijn gevallen in Qana is voor mij dan ook niet zo belangrijk. Het gaat erom dat de vele burgerslachtoffers en dergelijke missers (ik weet ook wel dat men niet uit is op zoveel mogelijk kinderdoden) mij niet verbazen als je zo te werk gaat. Dat Israël de strijd aangaat met Hezbollah is te billijken, maar dat het hele land verwoest wordt het en de Libanezen collectief gestraft worden niet.
|
Ik heb nergens gezegd dat ik het buiten alle proporties vind. Maar Israel wordt weer afgeschilderd door de wereld als de grote boeman in de regio en vanuit het veilige Nederland is het natuurlijk makkelijk oordelen, wij zijn niet omgeven door vijandige buurlanden. Daarom begrijp ik de reactie wel, men moet ook een signaal afgeven dat als een land besluit Israel te beschadigen ze sterk zullen reageren.
En nogmaals Libanon gedoogd hezbollah gewoon, de taliban werd ook verdreven omdat ze al quada gedoogde op hun grondgebied.