Onderwerp: 600 kcal per dag.
Enkele bericht bekijken
Oud 15 August 2006, 17:11   #47
o0-yina-0o
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Sanna
ik weet dat 600 kcal per dag een beetje weinig is misschien.

Maar ik en een vriendin hadden een discussie hierover; Is 600 Kcal per dag ''gevaarlijk'' weinig?

zij denkt van wel omdat 2000 kcal wordt aanbevolen voor vrouwen om te eten, en omdat je hierdoor allemaal voedingsstoffen gaat missen.
ik denk van niet omdat je die 600 kcal die je wel eet extra snel verbrandt en dus meer overhoudt om van af te vallen. Bovendien is 2000 kcal per dag wel errug veel en je kan natuurlijk alle voedingsstoffen best binnenkrijgen als je gewoon groente en fruit eet!

Wie heeft er gelijk?
Hey Sanna,

Wat toevallig! Ik begon net zoals jou met calorieën tellen. Nu, 2 jaar later, ben ik 52 kg afgevallen en zie ik eruit als een zak botten. In de winter kom ik jankend thuis van de kou en ik ben ook de helft van mijn haren en mijn menstruatie verloren. Waarschijnlijk ben ik onvruchtbaar.

Wat ik probeer te zeggen is... Stop nu het nog kan. Je moet je weliswaar lekker in je vel voelen, maar als je een gezonde BMI hebt, zit het allemaal tussen je oren.

Als je dit doorzet, eindig je gegarandeerd met een eetstoornis. Je doet jezelf en de mensen die van je houden alleen maar verdriet. Geloof me, dat vergeef je jezelf nooit!

O ja, en 600 kcal kan onmogelijk genoeg zijn, want:
- Bepaalde vitamines zitten niet in groente en fruit, maar in bijv. brood en vlees (het B-complex bijv.).
- Daarnaast heb je ook mineralen nodig, zoals calcium, en die zitten ook niet altijd in groente en fruit. Als je (nu je jong bent) niet genoeg melk(producten) neemt, breken je botten later veel sneller.
Dat waren 2 van de zoveel redenen! Ik weet niet al het fijne, bekijk de website www.voedingscentrum.nl maar eens goed.

Het spijt me als ik irritant ben, ik probeer je alleen van 'n grote vergissing te behoeden!
  Met citaat antwoorden