Ik heb het gevoel dat mijn vriend zijn vrienden belangrijker vindt dan mij.
even uitleggen:
-hij ziet ze vaker per week, iedere vrijdag en zaterdag gaat hij met ze uit, en blijft dan tot een uur of 06:00 in de kroeg hangen.
- op vrijdag en zaterdag wil hij liever niet afspreken omdat dat 'vriendenavondjes' zijn
- als hij uitgaat nodigt hij mij nooit uit
- ik zie hem 2 dagen per week, en in wakkere toestand is dat ongeveer 12 uur, zijn vrienden ziet hij 16 uur
achtergrondinformatie:
- zijn vorige vriendin was nogal afhankelijk, zeg maar gerust claimerig en dat vond hij vreselijk
- ik ben niet afhankelijk, maar ben bang dat ik gewoon over me heen laat lopen, en alles maar goed vind terwijl de feiten er niet om liegen
ik durf hem niet te vragen om wat meer tijd met mij door te brengen, omdat ik zijn vije tijd niet wil ondermijnen. Daarentegen vind ik het erg fijn om bij hem te zijn, en wil ik niet de nadruk leggen op hoe vervelend ik het vind dat we elkaar niet vaker zien. Helaas komt er van zijn kant nooit een voorstel om wat vaker met elkaar om te gaan, hoewel hij zegt dat hij het ook erg fijn/leuk vind om bij me te zijn en erg gelukkig is.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
en ja, het is een behoorlijk dilemma, dus een antwoord als "met hem praten" helpt me niet echt op weg, Graag concrete aanpak