Onderwerp: pesten!!!
Enkele bericht bekijken
Oud 26 September 2006, 18:49   #2
Dunja
Guest

Standaard

Ik ben zelf ook 12 jaar. Ik heb het gelukkig nooit zelf meegemaakt, maar ik zit op een zelfverdedigingssport waar we het erover hebben gehad.

Ten eerste heeft pesten vaak niet veel reden. Misschien omdat iemand anders is of de pester ziet hem als een bedreiging. Hij is misschien juist zo goed in iets of zo slim dat de pester zich ongemakkelijk voelt. Degene die gepest wordt kan er in bijna alle gevallen niks aan doen.
Hij word dus nog niet lang gepest. Dus u kunt eerst proberen met de school erover te praten. Acties ondernemen en al het mogelijke proberen. Niet altijd helpt dit. Maar als het pesten doorgaat moet hij er iets aan doen. Meestal hebben mensen het gevoel van: ik hou me stil, dat is het makkelijkst. Maar dan houdt het nooit op. Zo heb je mensen die al hun hele leven gepest zijn. Ooit moet het moment komen dat je echt flink voor jezelf opkomt. ANders blijft het doorgaan. Al het mogelijke proberen om het te stoppen.
Zover is het bij u zoon nog niet. Eerst dingen regelen met de school. En zo alles proberen.

Het lijkt mij persoonlijk ook belangrijk uw zoon te helpen. Meestal wordt hun zelfvertrouwen omlaag gehaald door de pester. U moet hem echt bijstaan in deze tijd. Maar hierbij kan ik u niet veel helpen, omdat ik het zelf nooit heb meegemaakt.

Hopelijk heeft u hier iets aan. Heel veel succes.
  Met citaat antwoorden