Citaat:
Origineel gepost door kel-kel
Ik ben 11 en ik ben ook jarenlang gepest.
Het is nu eindelijk over maar dit heb ik er aan gedaan:
1. De kinderen die pesten negeren ( het is misschien moeilijk, maar uiteindelijk vinden ze het niet meer leuk om je te pesten )
2. Ga naar je docent of leraar om te vertellen wat ze doen enz ( misschien kan hij je helpen)
3. Praat erover met je vrienden ( die kunnen ook voor je opkomen )
4. Of wat ik heb gedaan: wacht 1 van het pestclubje op en sla, schop of bijt diegene ( lijkt misschien nogal agressief maar het heeft echt geholpen bij mij )
|
Over 4. Als je jarenlang gepest wordt moet je ooit laten zien dat ze echt moeten stoppen. Ooit moet het afgelopen zijn. Het klinkt vreemd, maar op een gegeven moment kan het zo ver komen dat dit de oplossing is. Als een pester onverbeterlijk is en geen gevolgen meemaakt voor zijn gedrag. Ik ben het verder helemaal met kel-kel eens.
Citaat:
Origineel gepost door Pakspul
Tegen je zoon zeggen dat die lui moet negeren dat hij beter dan hun is en voor de rest niet zo janken
|
Dit dacht ik vroeger ook. Soms werkt het ook echt wel hoor. Maar als ze in een groepje staan en om zichzelf kunnen lachen, zullen ze er niet zomaar mee ophouden. Ze lachen om elkaar en om zichzelf. Dus negeren helpt niet altijd.
Als ik het goed had begrepen, bedoelde PFP dit ook. Maar het kan zijn dat hij dit niet zo bedoelde.
En over het zelfverdediging: dit zal echt helpen. Hij leert zichzelf ook emotioneel te verdedigen en hij krijgt er meer zelfvertrouwen van. Dit is in elk geval waar wij ons mee bezighouden op ninjutsu. Zeker een aanrader.