Ooit ook last van gehad... Was van school verandert en kende dus bijna niemand. Gemakkelijk slachtoffer dus.
Naar de leerkracht gaan kan helpen, maar hij moet het wel een beetje discreet houden. Anders is het nadien even rustig maar krijgt hij nadien de volle laag.
Hulp zoeken bij vrienden is ook niet zo simpel. Want zij doen vaak mee of doen gewoon niets. Dus vrienden zijn ver te zoeken. Al een geluk had ik vrienden leren kennen in andere klassen.
Op het einde proberen van me af te zetten en in de klas zo veel mogelijk te mijden. Bij het naar huis rijden zat ik ook in een heel ander groepje. Misschien dat dat ook wel geholpen heeft; want als je naar huis moet komen en ze staan je op te wachten... Ze hebben een ander slachtoffer gevonden.. Maar ik had er soms nog last van.
Nu wordt ik niet meer gepest en hopelijk blijft dat zo. Ondertussen ben ik aikido en aiki jutsi gaan doen. (niks gevaarlijk) maar volgens mij super voor het zelfvertrouwen. Als ik het toen wist had ik het al veel eerder gedaan. Als ik kinderen zou hebben zou ik ze daar ook een beetje op aandringen om dat te doen..
B.T.W. de naam ninjutsu of andere verdedingsport klinkt ook al een beetje schrikaanjagend hé.. Zeker als ze het allemaal niet zo goed kennen. Zoals dunja zegt een aanrader.
|