Enkele bericht bekijken
Oud 3 October 2006, 12:48   #265
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Het gaat mij persoonlijk niet eens alleen om van Bommel en van Nistelrooy.
Kijk hoe hij met Davids is omgegaan. Begon als aanvoerder, maar eindigde met de sneer dat Wouters ook niet meer opgeroepen werd. Makaay is ook al met ruzie vertrokken.
Seedorf is als een klein kind afgeserveerd. Zenden wordt uberhaupt nooit genoemd. Kromkamp is als een geldwolf weggezet, toen hij zijn kans greep bij een mooie subtopper in Spanje.

Allemaal spelers die bij de absolute top van Europa zich ruimschoots bewezen hebben. En wat krijgen we er voor terug? Landzaat, kleurloze meeloper van Wigan. Heitinga, het hele land lacht zich kapot. Jaliens, nuttige clubspeler uit Alkmaar. Theo Janssen, miskend talent van Arnhem. Sommige jongens lijken alle credits van de wereld te hebben. Van der Vaart zou met twee krukken nog opgesteld worden. Heeft die ooit echt wat gepresteerd in Oranje of ben ik dement aan het worden?
Van Basten meet met twee maten. En ik denk niet dat van Bommel ooit nog een serieuze kans zou krijgen in Oranje met deze bondscoach. Daarvoor heeft van Basten in het verleden te vaak laten weten en merken dat van Bommel niet bij zijn elftal hoort. Op een speler die je afgebroken hebt kun je niet bouwen.

Ik snap heel goed dat van Bommel heeft bedankt voor het Nederlands Elftal met van Basten als bondscoach. Als ik door mijn baas continu negatief word benaderd. Als ik telkens weer kritiek krijg, terwijl mijn ook falende collegae de hand boven het hoofd wordt gehouden.. dan bedank ik ook op het moment dat mijn baas mij wel nodig heeft.

Overigens heeft van Basten niet alles fout gedaan als bondscoach. Hij verdient ook de credits voor het selecteren van met name Bouhlarouz en Mathijssen (of valt die laatste nu door de boot bij HSV?). Maar verder vind ik hem totaal ongeschikt als bondscoach, omdat hij tekort schiet op het tactische en op het menselijke vlak, omdat hij zwaar inconsequent is en met twee tongen spreekt.