Enkele bericht bekijken
Oud 6 October 2006, 15:30   #366
harriechristus
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Sander0201
1 - Ik heb wel een zus, maar jij bent het niet
dat dacht ik ook niet.....
Citaat:
2 - Ik heb gedroomd dat Wendy haar tieten liet zien
dan ben je nog niet verloren.......
Citaat:
3 - Mooi, doe maar dan
GOD IS HET UNIVERSUM
Het hele heelal is eigenlijk uit levende wezens opgebouwd en wel speciaal in de microkosmos in de vorm van een oneindig aantal microwezens.
De eenheid van dit oneindige aantal microwezens bestaat dan eigenlijk als EEN wezen, namelijk GOD zelf.
Dus het heelal is GOD zelf, of ook : GOD bestaat als een microwezen in de microkosmos.
Niet alleen als EEN microwezen natuurlijk, maar ook als alle anderen, dwz een oneindig aantal.
GOD bestaat bijvoorbeeld in jouw lichaam in de vorm van 10^40 microwezens.
Hij weet dan ook alles over jou, veel en veel meer dan jijzelf weet.
Kun je je dat voorstellen?

GOD als eenheid van Hemel en Universum.
GOD is een drie-eenheid, dus een eenheid van twee als een derde en die derde is dan de eenheid zelve.
En hier gaat het om de eenheid van het innerlijke als de Geest van het denken (verder ontwikkeld als Hemel, dwz de wereld van het gevoel, de innerlijke voorstelling en het denken in droom, kunst en religie) en het uiterlijke heelal.
Dus GOD is de eenheid van Hemel en Universum als eenheid van innerlijk en uiterlijk.
Niet alleen GOD, maar ook wij zelf zijn die eenheid als eenheid van innerlijk en uiterlijk.
Verder is GOD niet slechts EEN drie-eenheid, zoals hier vermeld, maar een oneindig systeem van drie-eenheden, dus 3 x 3 x 3 x 3 x 3 x 3 enz enz
Dit naar Hegels dialectisch systeem.
Dus GOD is de eenheid van alle tegenstellingen.
En dat is meer dan alleen een optelsom, maar een dieper eenheidsbesef in het denken, maar ook het voelen ( de Liefde ) en de voorstelling als schoonheid.

Als oneindigheid en eeuwigheid is GOD niet voor te stellen, maar alleen te begrijpen, maar wel kan GOD ook verschijnen als individu en is elk individu eigenlijk ook de verschijning van GOD.
GOD is dan ook een drie-eenheid van individu, oneindige veelheid van individuen en dan de oneindige eenheid van een oneindig aantal van individuen.
Dit laatste dan het oneindigheidsbesef als zodanig.
Zo genoeg?
Citaat:
4 - Zoveel mensen schrijven een nieuwe bijbel
dwz allemaal kopieën van die oude bijbel, maar niet een echte nieuwe met een heel nieuw verhaal en veel beter dan die oude bijbel......
Citaat:
5 - mooi leg maar eens uit dan
de Liefde moest sterven om daaruit de heilige geest geboren te doen worden, dat is de eenheid van GOD en MENS in het denken en begrijpen.......als totale werkelijkheid en eenheid van Hemel en Aarde=heelal en dat is mijn atoomtheorie.
En nog veel meer wat in die oude bijbel nog niet stond, omdat het verleden de toekomst niet kan bevatten, maar wel omgekeerd......kortom: mijn atoomtheorie gaat het verhaal van die ouwe Jezus verre en verre te boven.