Onderwerp: Gothic muziek?
Enkele bericht bekijken
Oud 15 October 2006, 14:27   #28
Malkavian
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AMF
Weetje wat oppervlakkig kijken naar muziek is? Er een stempeltje 'gothic' op zetten.
Muziegenres en stromingen bestaan nu eenmaal dat is een feit.
En als ik jou vraag om Gothicgroepen op te noemen zijn er twee mogelijkheden. De eerste is dat je er geen weet omdat je eigenmlijk niet weet wat Gothic muziek is of je er gewoon het bestaan niet van aanvaard. In dat geval vraag ik mij af waarom je de discussie aangaat over een onderwerp waar je blijkbaar niets over weet.
Tweede mogelijkheid is dat je groepen opnoemt die er volgens de massa Gothic uitzien. En in dat geval vind ik dat erg oppervlakkig. Gelijk wat genre Rock, Metal, Emo ze zien er een beetje Gothic uit dus het is Gothic muziek. En dan gebruik je daar bovenop ook dezelfde stempel.

Citaat:
Origineel gepost door L_angeldc
Natuurlijk heeft het uiterlijk van de artiest en de fans er mee te maken? Dat soort dingen, samen met de muziek zelf, bepalen in wat voor soort genre het valt.
Dan spreek je jezelf tegen want de meeste grote liefhebbers van New Wave muziek in de Gothic scene. En The Cure een New Wave groep droeg ook zwarte kleren en bleeke make up. Maar als een andere groep die in precies hetzelfde genre valt maar naast Gothic fans ook veel gewone fans heeft. En er niet Gothic uitzien is het plotseling niet meer Gothic? Dat lijkt mij dan terug zeer oppervlakkig.

Citaat:
Origineel gepost door AMF
Die quote van je over dat wat vroeger new wave was nu gothic is slaat echt als een tang op een varken, wat vroeger new wave is nu nog steeds new wave. Muziek verandert niet opeens van genre na 20 jaar. Natuurlijk is het zo dat die bands van vroeger anderen hebben beinvloed en dat die later gothicachtige muziek zijn gaan maken, maar dat wil niet zeggen dat wat die oudere bands maakten dan ook maar gothic moet zijn.
New Wave wordt al langer dan vandaag Gothic genoemd. Maar New Wave is gewoon de naam van het genre. Terwijl Gothic een verzamelnaam is voor meerdere genres waaronder New Wave. En tegelijk ook de naam van een muzieksubcultuur waarin New Wave beluisterd wordt.