Enkele bericht bekijken
Oud 18 October 2006, 17:41   #46
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP
Net of sociaal gelijk staat aan links. Ik ben trouwens wel erg benieuwd wat jouw definitie is van sociale politiek en dan niet die holle zinnen als, de sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen.

Als je geld afpakken van de middenklasse om het vervolgens in de bodemloze put van de sociale onderklasse te smijten sociaal noemt.

Ik vind namelijk criminaliteit keihard aanpakken, zodat winkeliers normaal hun winkel kunnen runnen sociaal. Niet keihard aanpakken in de zin van een lange vinger en een kopje thee.
Ik vind het ook sociaal dat niet bepaalde groepen in de samenleving onevenredig veel belasting moeten betalen, gewoon omdat zij wel een opleiding hebben afgerond en het hebben "gemaakt".
Ik vind het sociaal wanneer je je bekommert om de zwakkeren in de samenleving. Zowel de financieel zwakkeren als de sociaal zwakkeren. Mensen keihard aanpakken vind ik dus opportunistisch. Mensen die een fout hebben begaan in hun leven maar ergens diep wegstoppen in een gevangenis ('keihard aanpakken') vind ik het stomste wat je kunt doen. Veel verstandiger vind ik het om erin te investeren dat dit soort mensen (vaak in hun jeugd) niet op het verkeerde pad komen.

Kijk naar jezelf. Een taakstraf heeft veel meer zin dan een maand lang brommen.

Op financieel gebied vind ik het niet meer dan logisch dat de sterkeren meer belasting betalen. Daarnaast vind ik de Melkertbanen een uitstekend initiatief. Het druk werkloosheid en houdt mensen van de straat. Dat de baan weinig inoudt vind ik niet erg. Wanneer de mensen maar wat thuis zitten, dan gaat het pas mis.

Daarmee vind ik sociaal gelijk staan aan links, ja. Rechts laat veel mensen ronduit stikken, ook al willen zij wel deugen. En daarna verontwaardigd gaan lopen roepen dat diezelfde mensen keihard moeten worden aangepakt. Hoe naïef.

Daarnaast vind ik milieu-beleid ook ronduit a-sociaal van de rechtervleugel. En daar zijn we straks allemaal de dupe van.
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden