Enkele bericht bekijken
Oud 18 October 2006, 18:28   #40
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door bartje518
Ik vind het sociaal wanneer je je bekommert om de zwakkeren in de samenleving. Zowel de financieel zwakkeren als de sociaal zwakkeren. Mensen keihard aanpakken vind ik dus opportunistisch. Mensen die een fout hebben begaan in hun leven maar ergens diep wegstoppen in een gevangenis ('keihard aanpakken') vind ik het stomste wat je kunt doen. Veel verstandiger vind ik het om erin te investeren dat dit soort mensen (vaak in hun jeugd) niet op het verkeerde pad komen.

Kijk naar jezelf. Een taakstraf heeft veel meer zin dan een maand lang brommen.

Op financieel gebied vind ik het niet meer dan logisch dat de sterkeren meer belasting betalen. Daarnaast vind ik de Melkertbanen een uitstekend initiatief. Het druk werkloosheid en houdt mensen van de straat. Dat de baan weinig inoudt vind ik niet erg. Wanneer de mensen maar wat thuis zitten, dan gaat het pas mis.

Daarmee vind ik sociaal gelijk staan aan links, ja. Rechts laat veel mensen ronduit stikken, ook al willen zij wel deugen. En daarna verontwaardigd gaan lopen roepen dat diezelfde mensen keihard moeten worden aangepakt. Hoe naïef.

Daarnaast vind ik milieu-beleid ook ronduit a-sociaal van de rechtervleugel. En daar zijn we straks allemaal de dupe van.
Ik kan met droge ogen beweren dat van ons tweeën jij de enige bent die met politie in aanraking is gekomen.

Mensen die fouten maken in het leven moeten gestraft worden en ik zou je geen sociaal zwakkere willen noemen, veel mensen weten donders goed dat crimineel gedrag niet door de beugel kan en dan kan je er nog zoveel geld in pompen om het bij de opvoeding aan te pakken, maar criminaliteit blijft. Ik vind het 3 strikes out plan van de rechtse partijen een zeer goed voorstel, bij 3 ernstige delicten is de straf levenslang. Waar andere partijen liever geld spenderen in het eindeloos mensen terug proberen te brengen in de samenleving met als gevolg nog meer ernstige delicten. Links focust zich alleen maar op de criminelen, terwijl rechts zich met de slachtoffers bezig houdt. Wat is nu socialer.

Werkloosheid is laag in Nederland, iedereen met een opleiding kan een baan krijgen. Een (lage) opleiding in Nederland is echt heel makkelijk te behalen, als je dat niet kan is het je eigen schuld. Je kan zelfs 4 dagen werken en 1 dag naar school, hoe makkelijk wil je het hebben?

De problemen waar we nu mee zitten zijn niet veroorzaakt door 4 jaar Balkenende, maar door 20 jaar centrumlinks. Mensen die wel wat van hun leven weten te maken moet je niet gaan bestraffen met nog hogere belastingen, ik geloof zelfs dat de SP de hoogste belastingsschijf wil opschroeven naar 80%. Dat soort extremen zal alleen maar tot gevolg hebben dat er nog meer middenstanders zullen emigreren en Nederland een onaantrekkelijk land wordt voor buitenlandse en binnenlandse investeerders. Wat op de langere termijn zal leiden tot juist meer werkloosheid, en de cirkel is rond.

Links is niet sociaal maar kortzichtig, er zal dan ook nooit een linkse meerderheid komen, omdat het toch niet zo slecht gesteld is met het onderwijs.

Laatst aangepast door PFP : 18 October 2006 om 18:30
  Met citaat antwoorden