Het was een rustige en mooie dag, Atjeuh stond haar nagels te vijlen in de voortuin.
''Hee, Atjeuh!'' zei Piraatje. Piraatje was een mooie vrouw, iedereen wou goede vrienden met haar zijn. Maar Atjeuh was toch een boezemvriendien van Piraatje en andersom was dat ook zo.
''Hooi, Piraatje. Alles goed?'' zei Atjeuh. Ze legde haar vijl weg en pakte een stoel voor Piraatje.
Piraatje twijfelde niet en plofte neer.
''Heb je het gehoord van Dunja?'' vroeg Piraatje. Atjeuh knikte: ''Ja, ik hoorde het. Verschrikkelijk, zeg.''
Piraatje en Atjeuh zeiden een tijd niks, er viel een stilte.
Piraatje keek naar rechts, de kinderen van het dorp stonden met elkaar te spelen. Het zag er heel leuk uit.
''Vraag me af hoe het nu met AMF is,'' zei Atjeuh en hoestte even, en ging verder.
''Ze heeft nu best veel dierbaren verloren.''
Piraatje kon niet veel anders doen dan knikken. Ze wist zelf drommelsgoed dat de weerwolven een plaag vormde voor het dorp.
''Arme Frox ook, vind het zo vervelend.''
Atjeuh knikte en hoestte nog maar een keer. Er viel weer een stilte en Atjeuh zei: ''Laten we een grote kaart maken, ofzo. Om ze een beetje op te fleuren.''
Piraatje vond het een goed idee, samen liepen ze het huis van Atjeuh in.
''Pak jij het papier boven op zolder? Ik heb nog een heel groot stuk karton.'' zei Atjeuh. Piraatje liep naar boven en kwam even later terug met een groot stuk rood karton in haar hand.
Ze knutselden een hele tijd door, totdat ze een gigantische kaart hadden versierd met hartjes, bloemetjes en dieren.
''Als jij nou even de handtekening van alle dorpelingen hierop verzameld, dan denken ze dat iedereen goed met hun meeleeft.'' zei Atjeuh.
Piraatje pakte een koekje en zei: ''Is goed, ik ga nu wel, dan ben ik zo terug.''
Atjeuh ruimde de boel even op, maakte wat lekkers klaar, at het op en wachtte op Piraatje.
Piraatje kwam dertig minuten later aanzetten met een volgekrabbeld karton.
''Iedereen vond het een goed idee! Ze waren mega enthiousiast.'' zei Piraatje blij.
Atjeuh moest lachen en schreef met een rode dieselstift op de voorkant:
We leven met je mee, alles komt goed!
De wolven probeerde iemand te doden, maar werd beschermd.
De dorpelingen mogen het account ''Spelleider'' een pm sturen tot morgen 18:00!
Stem verstandig
|