Enkele bericht bekijken
Oud 23 November 2006, 14:48   #67
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Tyskie Bekijk Bericht
De gemeenteraadsverkiezingen er nu bij halen vind ik helemaal kneuzig. Balkenende heeft maandenlang zijn mond enkel vol gehad over het geweldige kabinetsbeleid. Nou, dat beleid is finaal afgestraft. Nog harder dan de PvdA.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat Wouter Bos niet moet ouwehoeren over een overwinning voor links, terwijl zijn partij dik verloren heeft.

Overigens ben ik benieuwd hoe de SP het gaat doen. De partij drijft vooral op de geweldige persoonlijkheid van Jan Marijnissen.
Het CDA is daar echter niet tot nauwelijks op afgerekend. Je kan stellen dat de 3 zetels naar de Christenunie zijn gegaan, waar tijdens de gemeenteraasverkiezingen de stemmen naar de PvdA gingen. Je kan dit er trouwens prima bij halen, aangezien mensen tijdens de gemeenteraadsverkiezingen (net zo goed als bij het referendum) hun stemgedrag af lieten hangen van het landelijke beleid. Ik heb dit van erg dichtbij meegemaakt en de trend die toen zichtbaar was is nu te niet gedaan.

Ik ben ook benieuwd naar wat de SP gaat doen. Ik denk dat Jan Marijnissen wel een capabel man is. Ik ben benieuwd of een CDA-PvdA-SP kabinet haalbaar zou zijn. Het klinkt zo onmogelijk en ver weg, maar Jan Marijnissen heeft nu al aangegeven daar best over te willen praten. Het CDA zal dan gewoon moeten inleveren, net zo goed als de SP trouwens. Anders kom je er niet. Het is echt koffiedik kijken op dit moment eigenlijk.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden