Toen professor Stevie bijkwam op zijn deurmat, was zijn buurmeisje AMF al aan komen lopen. Ze was ook erg geschokt door de dood van Lord Tyskie, die zij vanaf haar keukenraam had aanschouwd.. Daarom had ze een luciferdoosje meegenomen, om de enige overgebleven tand van Lord Tyskie te kunnen begraven.
Samen met professor Stevie ging AMF op weg naar de begraafplaats, waar ze al snel Babydress tegenkwamen. “Hé hoi! Wat zit daar in dat luciferdoosje?”, vroeg Babydress nieuwsgierig, en kon het niet laten even te snuffelen aan het doosje. ChamedPur en AmbyOne, die alweer getrouwd waren (de tijd kan in Hogsmead erg snel gaan, als je dat wilt), stonden van een afstandje te kijken, want het is ten eerste nogal gek twee verdrietige mensen met een luciferdoosje te zien, en dat er dan ook nog eens iemand aan staat te ruiken!
Eind ‘goed’, al ‘goed’, Lord Tyskie was begraven
(sorry jongen, ik moet anderen ook de gelegenheid geven in het verhaal voor te komen ;]), en de aanwezigen gingen weer richting huis. Het was dinsdag, dus weekend, en Amby en Char hadden de gekke gebeurtenis achter zich gelaten en verheugden zich op de Eenhoorn-Disco van die avond, waar Atjeuh de deurgeest DJ zou spelen, en waar diens nieuwe vriendje Frox zou gaan zingen. Wat een dolle boel zou dat worden!
Overigens was het alweer bijna Valentijnsdag (ik herhaal: de tijd kan snel gaan..), wat wel te merken is aan het aantal romances in de verhalen! Dus zal ik ook nog maar wat vertellen over de spannende avonturen van AMF en Impressions.. Jullie begrijpen dat Impressions niet dacht dat CharmedPur ooit nog voor hem zou kiezen, en aangezien AMF wel érg lekker kon flauwvallen, wilde hij het er toch maar op wagen..
Anyway, nu zijn jullie afgeleid, maar denk eens terug aan die arme professor en zijn leerlinge AMF. Ze waren al in de war door het gruwelijk om het leven komen van Lord Tyskie, en toen had Babydress ook nog eens aan het inmiddels begraven luciferdoosje met L.T.’s tand gesnoven. Daar zat iets niet goed, dachten ze. En ze dachten ook direct aan Impressions, die zou vast wel weten wat er allemaal voor geks aan de hand was
(stuutje)!
Dus terwijl ze onderweg waren naar Impressions’ huis en professor Stevie zich afvroeg hoe het kwam dat AMF een steeds roder hoofd kreeg en steeds harder ging giechelen, kwam Prestige tevoorschijn. Zij vertelde dat het best eens mogelijk was dat er deze nacht wéér iemand zou sterven! De ellende hield maar niet op en ze wilde voor de veiligheid toch maar met professor Stevie mee.. Die was AMF in één klap vergeten en liet haar alleen op de stille, lange, donkere weg richting Impressions’ huis. Ze ging steeds harder lopen, voelde zich ongemakkelijk door de opmerking van Prestige, en ze merkte dat een schaduw haar volgde. Toen ze omkeek liep Babydress achter haar, terwijl die net deed of ze toevallig dezelfde richting opmoest (maar Impressions woonde in the middle of nowhere dus dat sloeg als een tang op een bezemsteel).. Hier trapte AMF niet in en ze werd heel erg boos op Babydress. Ze wist niet meer of ze moest denken dat zij Impressions in wilde pikken of dat ze haar wilde kidnappen?
De agressie die ze uitte resulteerde in een behoorlijk felle reactie van Babydress, die door haar woede rood aanliep en spontaan behaard werd. AMF had zo’n snel reactievermogen dat ze met één forse slag Babydress neerstak met een afgekloven vingerkootje, die uit Babydress’ broekzak glipte. AMF dacht terug aan de enige tand die over was van Lord Tyskie, en toen zij eens goed keek naar de beharing en lange slagtanden die Babydress in het maanlicht bleek te hebben, wist ze het zeker. Dit was de weerwolf die Lord Tyskie met huid en haar opgevreten had.. En ze ramde het vingerkootje nog eens extra hard in Babydress’ levenloze lichaam..
1. Stevie
2. Tyskie (tovenaar)
3. Prestige
4. AmbyPur
5. Saarah
6. Impressions
7. Babydress (weerwolf)
8. Atjeuh
9. Charmedone
10. Frox
11. Dunja
12. Niemand
13. AMF
14. Anneke01 (weerwolf)
15. Bruggi
Gedood door dorpelingen
Opgegeten door weerwolven
Het is ongelofelijk maar waar! Jullie hebben wéér een weerwolf te pakken.. Dus overgebleven wolf: doe je best! Je wilt niet uitgeroeid worden toch? Vreet er maar een op dan! Vertel mij morgen maar wie je op wilt eten, en de ziener mag weer een functie opvragen. Als jullie dit voor ‘smiddags 16u doen krijgen jullie de uitslag morgenmiddag, anders moet ik tot mijn spijt zeggen dat het morgennacht wordt.. Ga ook geen kluizenaar worden door dit spel hè?
Succes!