Enkele bericht bekijken
Oud 20 December 2006, 11:27   #41
Saarah
Girls JustWannaHave Fun

Saarah's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Bazzemans Bekijk Bericht
Het verschil is dat je bij een verkrachting NIET vrijwillig kiest om seks te hebben en bij het veilig vrijen wel. Een risico van seks hebben is gewoon dat je kinderen kan krijgen. Als je veilige seks hebt dan kies je ervoor om dit risico te nemen, als je verkracht wordt kies je daar in geen enkele zin voor. Er is wel degelijk een wezenlijk verschil.
Ja, daarmee zei ik dat het ongeveer hetzelfde is. In mijn ogen toch. In allebei de situatie's wilde je geen kinderen, en je hebt ook niets verkeerd gedaan. Dan is het, vind ik, logisch dat je gewoon abortus kan/mag plegen.
Als ik nu zwanger zou geraken, terwijl ik gewoon de pil neem, dan pleeg ik 100% zeker abortus. Dat mogen bepaalde mensen dan heel egoïstisch vinden van mij, maar ik vind van niet. Als ik gewoon veilige seks gehad heb en netjes de pil genomen, heb ik niets verkeerd gedaan, en al helemaal niet bewust voor kinderen gekozen. Ik ben 16, wil nog gewoon uitgaan, een normaal leven hebben, voortstuderen. Gewoon een relatief onbezorgd leven leiden. Dat is allemaal niet zo simpel meer als je een baby hebt.
En wees eerlijk: in deze maatschappij heeft seks, in veel gevallen, niets meer met kinderen te maken. Dat wil niet zeggen dat het niks meer met liefde te maken heeft. Maar als ik op deze leeftijd een vriend heb, wil ik echt nog geen kinderen met hem hoor. Dat heeft er dan niets mee te maken dat ik niet van hem hou, maar gewoon dat ik er nog niet klaar voor ben om kinderen te krijgen. En néé, dat wil niet zeggen dat ik er niet klaar voor ben seks te hebben. Dat is, in mijn ogen, nog een groot verschil.

Laatst aangepast door Saarah : 20 December 2006 om 11:29
Saarah is offline   Met citaat antwoorden