Enkele bericht bekijken
Oud 20 December 2006, 14:04   #42
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Nu maak je in mijn ogen weer dezelfde fout. Je zegt dat jij, omdat je veilige seks hebt, er net zo goed als iemand die verkracht wordt niet vrijwillig voor kiest om een kind te krijgen en daarin heb je natuurlijk wel gelijk. Echter jij neemt het risico om, ondanks dat je veilige seks hebt (het is nooit helemaal 100% zeker), toch zwanger te worden. Iemand die verkracht wordt neemt die keuze niet zelf, maar die wordt voor hem/haar gemaakt.

Ik zeg ook niet dat je geen abortus mag plegen omdat het niet uitkomt in de planning, maar ik vind wel dat er te vaak te makkelijk overheen gestapt wordt dat je zelf ook een risico neemt. Wellicht moet menigeen dan meer stil staan bij de consequenties van het hebben van seks (en de minieme kansen op een kind bij veilige seks).

Ik was zelf 15 toen ik voor het eerst (veilige) seks had. Mijn vriendin heeft zelfs een keer de morning-afterpil moeten slikken en ik was echt doodsbenauwd. Ik heb toen totaal niet stil gestaan bij de eventuele consequenties en als ik daar dan achteraf over nadenk weet ik niet of ik ook op die leeftijd überhaupt wel in staat was zo'n keuze te maken. Ook al blijf ik er van overtuigd dat ik als ik het over zou moeten doen exact hetzelfde zou hebben gedaan.

Daarnaast lijkt me abortus ook totaal geen fijne ervaring, dus dan is het heel makkelijk om nu (nu je niet voor die keuze staat) te zeggen: "als ik zwanger wordt, dan laat ik abortus plegen". Ik denk dat die keuze veel en veel zwaarder is en dat je te makkelijk over een aantal dingen heen stapt.

Laatst aangepast door Bazzemans : 20 December 2006 om 14:18
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden