Onderwerp: Eigendunk
Enkele bericht bekijken
Oud 20 December 2006, 21:48   #12
Improvement
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door hippie Bekijk Bericht
Ik geloof dat ik in bepaalde opzichten arrogant ben.
ik zelf kick ook op arrogante mensen. Het maakt ze voor mij interessant. Als iemand pretendeert in welk opzicht dan ook 'meer' te zijn dan een ander, wil ik daar het fijne van weten.
Ik vind het een opwindende instelling die smaakt naar meer, mits het oprechte arrogantie is (want idd, je hebt ook dat arrogant-doen-om-onzekerheid-te-verbloemen) Maar daar kom je snel genoeg achter.

Ik vind dit overigens een mooi handvat om een stelling aan te kaarten:

Arrogantie kan rechtvaardig zijn.

ik stem voor!
Mensen zeggen vaak van mij dat ik arrogant overkom. Dan vraag ik in welk opzicht ik arrogant overkom en dan antwoorden ze meestal dat ik denk dat ik alles beter weet.

Ik ontken mij beter te voelen dan welk persoon dan ook op aarde, want dit geloof ik gewoon niet, zo denk ik niet. Wat ik niet ontken is dat ik vaak denk dat ik alles beter weet. Meestal is het ook zo. Misschien komt het door mijn hoogbegaafdheid, misschien door mijn ongewone hobbies en interesses. Maar ik voel me gewoon wijzer door de persoon wie ik ben. Ik slijt hele middagen op het wetenschapsforum, terwijl anderen spelletjes spelen en mensen die woorden gebruiken die ze niet kennen nerd noemen. Ik ben een 15 jarige, en ik voel me absoluut niet thuis onder mijn eigen leeftijdsgenoten. Ik discussieer altijd met leraren op school en sla momenteel een klas over. Er zijn mensen die zeggen dat ik heel slim ben, en er zijn mensen die zeggen dat ik arrogant ben. Ik erger me heel erg aan de laatste personen, deze mensen hebben naar mijn weten een sociale reikwijdte van een theelepel. Ze hebben absoluut geen begrip voor mijn situatie en mijn gedachtengang. Ook al leg ik ze uit dat ik anders ben en emotioneel voor loop door wat asynchrone ontwikkelingen, vinden zij mij nog steeds een arrogante nerd en ontspoord en kunnen absoluut niet aannemen wat psychologen bepaald hebben. Zij ontkennen mijn hoogbegaafdheid als het ware.

Het gaarste is nog wel, dat ik nooit zeg dat ik het beter weet. Ik laat het blijken in de discussies. Ik weerleg alle argumenten en kom dan met een hele rij argumenten aanzetten waar ze geen antwoord op hebben. En dan durven zij mij nog arrogant te noemen terwijl zij te trots zijn om hun verlies van de discussie te aanvaarden.

Maar ja, ik stem dus ook voor bij deze stelling. Ik heb inderdaad bij voorbaat van een discussie met leeftijdsgenoten (die ik ken) al een reële arrogantie jegens hen, aangezien uit alle discussies al gebleken is dat ik wijzer ben.

Voor de mensen die hetzelfde denken als mijn geliefde leeftijdsgenoten, kom alstublieft met argumenten en niet alleen met een standpunt. Dat standpunt heb ik al vaak genoeg gehoord. Argumenten nog niet.
  Met citaat antwoorden