Frox de kapsonesleider was deze nacht in zijn eentje op pad, hij dacht dat niemand hem iets kon maken. Al dagen zag hij het beeld van Atjeuh aan de kapstok voor zich, en de rillingen liepen dan over zijn lichaam, net zoals de tranen over zijn wangen biggelden. Het kon hem allemaal niets meer schelen: of hij opgegeten zou worden, of hij kou zou vatten zo ‘s nachts buiten, wat maakte het allemaal nog uit? Dus liep hij over straat, zonder een duidelijk doel.
Hij was al uren onderweg, en op een gegeven moment kwam hij langs Niemands huis. Hee! Dacht Frox, Niemand had natuurlijk een oogje op Dunja, die zou vast ook zo in de put zitten als hij. Dus hij belde aan, en viel jankend in de armen van Niemand, die er ook niet al te vrolijk bij liep. “Wat doen we hier nou aan?” vroeg Niemand, “ik wil niet zo verdrietig en eenzaam zijn, ik wil feesten en chickies versieren!”. Frox dacht eens na. “weet je wat we zouden kunnen doen? Op lachyoga gaan! Ik heb gehoord dat dat erg goed is voor je positieve instelling”. Zo gezegd, zo gebeurd, Frox en Niemand besloten op les te gaan bij professor Stevie, die na al die liefdesperikelen met Prestige behoorlijk lenig was geworden! Dus ze planden een les voor de volgende ochtend. Frox voelde zich gelijk een stuk beter, net zoals Niemand. Geweldig! Zou je zeggen..
Frox liep met een opgelucht gevoel bij Niemand vandaan, maar toen hij een tijd op weg was, merkte hij dat hij verdwaald was. Hij had natuurlijk al zo lang rondgedoold door het dorp, dat hij geen idee meer had van welke kant hij kwam of waar hij heen moest.. Hij nam op de gok een van de donkerste paadjes. Hij nam zich voor niet bang te zijn: dat hoort niet bij zo’n macho! Maar toen hij op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer zag, jaagde iets hem toch de stuipen op het lijf. Het ging steeds harder waaien, het werd donkerder en dichter begroeid, en nu was Frox er zeker van dat hij nooit meer de weg terug zou vinden. Dus ging hij verslagen op de grond zitten wachten tot het licht werd.. Maar dat licht zou voor Frox niet meer komen, in ieder geval niet in deze wereld. Hij dacht even dat hij wat gesnuffel of gegrom achter zich hoorde, maar vertelde zichzelf dat het kwam door zijn angst. Hè? Dacht Frox. Hoe kan het nu ineens licht worden? En sinds wanneer hebben ze tunnels in het bos? En sinds wanneer staat Atjeuh daar aan het einde van de tunnel naar me te zwaaien?
En Frox liep naar het einde van de tunnel, recht in de armen van Atjeuh. Wat hij snel zou realiseren, was dat hij in de hemel was beland. De grommende en snuffelende weerwolf die in het bos op Frox zat te wachten, toonde genade door Frox in één keer dood te bijten en hem daarna pas te verorberen..
1. Stevie
2. Tyskie (tovenaar)
3. Prestige
4. AmbyPur
5. Saarah
6. Impressions
7. Babydress (weerwolf)
8. Atjeuh (dorpeling)
9. Charmedone
10. Frox (dorpeling)
11. Dunja (wolfsbane))
12. Niemand
13. AMF
14. Anneke01 (weerwolf)
15. Bruggi
we houden pauze ivm de kerst! Dus mogen de dorpelingen mij voor woensdag 22u pmen wie ze op willen hangen, om de vrede in het dorp te behouden! Maar ga vooral door met jullie theorieën en posts!
|