Citaat:
Origineel gepost door thali
Iemand die het heeft aangepast? Of iemand die het gewoon verzonnen heeft en die de vrouw als een nutteloos wezen zag, iemand die alleen goed genoeg was om kinderen te baren en op te voeden, om als een slaaf haar man te dienen. In de Arabische wereld is dit nog steeds de situatie. Ik vind dat gewoon jammer. Maar dat is een heel andere discussie.
Het is gewoon een kwestie door het geregeld door een 'geloofwaardig', hoogstaand figuur te laten zeggen.
|
Iemand die het zelf verzonnen heeft en gewoon meerdere vrouwen voor zichzelf wilde hebben.
Als je iets geloofswaardig aanpast vlak voordat het een enorm succes wordt gaat iedereen natuurlijk denken dat die regel er ook gewoon bij hoort. Maar het kan ook op een andere manier. Wie zou nou niet z'n eigen 'twist' aan zoiets groots willen geven? Het kan heel goed zijn dat degene die het toen heeft geschreven ook iets wou als een soort beloning.
En tja... Misschien is dat zelfpleziertje voor die kerel wel Gods manier van belonen, waar de gelovigen nu dus mee zitten opgezadeld. Hoe dan ook, het kan niks anders zijn dan een beetje egoïsme van één persoon. Nou ja... Ik vind het zelf wel behoorlijk egoïstisch. Maar in die tijd zou dat hoogstwaarschijnlijk niet zo zijn geweest, aangezien vrouwen toen nogal achtergesteld waren wat beslissingen betreft. Natuurlijk, mannen en vrouwen waren wel gelijk. Maar dan wel op een heel andere manier die we tegenwoordig in een rijk landje als dit waar iedereen verwaand is niet kunnen accepteren als een soort gelijkheid.
In ieder geval, ik ben er 100% zeker van dat zulke dingen in het verleden al heel vaak zijn gebeurd en dat het vandaag de dag nog steeds heel vaak gebeurd.