Onderwerp: pesten!!!
Enkele bericht bekijken
Oud 11 January 2007, 21:13   #27
Nonexistinghero
Guest

Standaard

Ik werd vroeger ook nogal veel gepest. Alleen had ik geen vrienden waar ik mee kon praten. En ik ben zelf nogal een stil type. Al die hulp die ik kreeg heeft niks geholpen. En de situatie verbeteren kon me niet zoveel schelen want thuis was ik wel tevree met m'n vele computergames en consoles.

Ik zou zeggen dat je zelf naar de pesters moet toegaan. Ze tegen ze dat als ze blijven pesten dat je ze meesleept naar iemand van school die zulke zaken behandeld of hun ouders. En als ze daar toch niet naar luisteren dan doe je dat ook gewoon. Eén voor één, uiteraard.

Kinderen van die leeftijd zijn snel geïntimideerd door volwassenen. Als ze merken dat er harde consequenties kunnen zijn zullen ze het niet meer doen.

Ze slaan is tegen de wet, maar volgens mij zou zoiets nog moeten kunnen.

Als ze je zoon door blijven pesten is de kans groot dat hij dankzij absentie naar een lager niveau moet gaan en omdat hij te weinig aan zijn huis- en leerwerk doet omdat hij school niet leuk vindt.

Zelf had ik makkelijk havo moeten kunnen doen, misschien zelfs wel VWO, maar door dat gepest ben blijven steken op vbo-C. Ik heb dat gehaald zonder er iets voor te doen. En nu doe ik dus vmbo-tl en wil ik alsnog naar de havo (1 jaar). Ik weet nog niet of ik vwo (ook 1 jaar) of hbo daarna wil gaan doen.

Het zal hem wel zeker belemmeren in z'n toekomst. Niet dat ik uiteindelijk minder zal bereiken dan ik zou hebben bereikt met meteen een hoge opleiding... waarschijnlijk bereik ik zelfs wel meer nu. Maar ik ben nogal een uitzondering.

De meeste mensen in situaties zoals mij, intelligente mensen die geen zin hebben in school en er vroeg mee stopten krijgen uiteindelijk nooit een goed leven.
  Met citaat antwoorden