Enkele bericht bekijken
Oud 14 January 2007, 15:55   #17
starflame
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Improvement Bekijk Bericht
Wijsheid als slim zijn zien is fout. Want wijsheid verkrijg je door studie, intelligentie is genetisch bepaald. Dus wijsheid valt af.

Verder vind ik de definitie die al eerder is gegeven over het makkelijk patronen kunnen herkennen een gepaste definitie van intelligentie. Er zijn ook verschillen in welke zaken de intelligente persoon makkelijk patronen kan herkennen. Daarom worden bij de professionele IQ tests ook veel onderwerpen behandeld.

Daardoor is het standpunt van degene waarmee je een discussie had ook juist, volgens mij. Want iemand's IQ zegt wel degelijk iets over de intelligentie van die persoon. Mits het een goede test is waarbij veel onderwerpen behandeld worden.

Hi by the way. Ik ben nieuw hier. =)
Bij IQ testen heb je nochtans wel kennis nodig, vooral bij de woordjes. Daar vragen ze vaak een betekenis van een woord, of tegenovergestelde enz. Daar moet je dus wel degenlijk een grote woordenkennis voor hebben. Dus het heeft wel beide met elkaar te maken, je moet ook een kennis hebben van wiskunde, zelfs al is die daarbij laag, als je neit weet hoe je +, -, *, en / doet, dan heb je ook al niks aan een IQ test, als je niet weet wat een vierkant, driehoek enz is ook al niet.

Dus intelligentie hangt wel samen met kennis

had ik al niet eens zoiets gepost? Is dan blijkbaar toch weg

Citaat:
Ik denk dat de definitie van intelligent zijn te maken heeft met meerdere factoren. Dus niet alleen maar je IQ. Ik denk dat je inzicht + Kennis + Reactie vermogen + Scherpte hier ook rol bij heeft. als er een rare situatie komt en je kan daar snel, verstandig, handig en goed bij handelen ben je volgens mij erg intelligent!
Inderdaad dat heeft er ontzettend veel mee te maken vind ik ook.
  Met citaat antwoorden