Onderwerp: pesten!!!
Enkele bericht bekijken
Oud 16 January 2007, 20:20   #34
Furax
Guest

Standaard

ik zat ff hier te kijken en toen kwam ik dit tegen, moet even reageren. Ik denk dat wat praatzamer worden, drukker worden (wil nog niet gelijk zeggen grotere bek) veel zal helpen. Zelf ken ik iemand met heel veel oranje sproeten enzovoort ideaal geschikt om te pesten zal je zeggen. Maar omdat deze persoon altijd druk is, een flink antwoord teruggeeft pest niemand hem. Hij is zelfs heel populair. Kijk u zoon moet gewoon ff wat steviger in zijn schoenen staan. Kom op, oppushe. Verder iets wat altijd werkt, als degene zich sterker voelt, heeft hij meer zelfvertrouwen kan hij beter afbijten. Dit kan met vechtsporten maar er zijn genoeg andere dingen. Voor het slapen gaan nog ff 20x opdrukken of een paar oefeningen doen met (lichte!) gewichten. Gewoon wat meer power. Zet hem onder een sport zoals voetbal of een andere teamsport. Dat hij met andere kinderen in contact komt. Laat hem niet de hele dag binnen zitten achter zijn computer of iets dergelijks. En ik weet dat het heel hard klinkt, maar kom op schijt hebben aan die pesters. Ik snap dat dit moelijk is en het pesten zal niet gelijk overgaan. Maar hier een aantal belangrijke dingen:
-Teamsport, zei ik al maar dit bevorderd het contact met andere op een sportieve relatief veilige manier
-Thuis training met haltertjes, gewichtjes etc. dit zorgt voor meer zelfvertrouwen
-Koop kleding die in de mode is, dit klinkt heel meeloperig maar laten we eerlijk zijn, kinderen die volgens andere kinderen "leuk" gekleed zijn worden sneller geaccepteerd
- Laat het kind in iets goed worden, zijn talent uitbreiden zorgt voor zelftrouwen en iets extra's. Even een (extreem) voorbeeld: een jongen die goed kan breakdance (populair!) zal snel "vet" gevonden worden en krijgt "respect".

Hoop dat u hier wat aan hebt, zelf ben ik 15 en ik wil geen woord horen van watje of iets dergelijks, want het leven van een scholier is niet altijd even makkelijk. Maar blijf de positieve dingen zien en (probeer) de negatieve kanten te vergeten. Heb plezier!
  Met citaat antwoorden