Citaat:
Origineel gepost door Furax
Als eerste zei ik ook dat je niet met zware gewichten moet gaan beginnen, dit kan inderdaad de groei belemmeren. Ook al is dit nooit wetenschappelijk bewezen. Ik heb het hier over haltertjes van 2 kg, opdrukken, buikspieroefeningen. Als je dit vaker doet zul je merken dat het leuker wordt, je ziet jezelf (spieren) groeien. Doe dit wel voorzichtig en overbelast niks.
Verder over drukker worden, ik weet niet als je het zo moet opvangen, ik bedoel dat je aanwezig bent in de klas. Je laat jezelf horen! Kijk als dit helemaal niet in je zit en je eigenlijk gewoon de complete les stil bent, inclusief de pauzes, ben je naar mijn mening contact gestoord. Maar dat is bij deze jongen niet het geval neem ik aan en ik denk dat de dingen die ik heb gezegt bij de meeste mensen toch wel echt helpen! Veel succes
|
Kinderen van die leeftijd moet je helemaal niet met gewichten laten trainen. Pas vanaf 14/15 kan iemand eigenlijk pas beginnen dagelijks met lichte gewichten te trainen. Met 16+ kan het een stuk zwaarder en met 18+ hoort het niet meer zoveel uit te maken.
Vetrouwen krijgt een persoon als je complimenten geeft voor de dingen die hij goed doet. Zo wordt langzamerhand zelfvertrouwen opgebouwd. In één keer dat doen is echt wel te veel voor een stil persoon. Er moet wel iets héél ergs gebeuren voor hij/zij dan ineens een drastische verandering gaat maken.
Ik zou me bovendien niet te veel zorgen daarover maken. De stille types eindigen vaak als de beste praters.