Over abortus kan je volgens mij niet, en zeker nu niet zomaar beslissen, tot je eens voor de keuze staat. Hetgeen je in overweging moet nemen is zo ontzettend zwaar. En ja voor de vrouw iets zwaarder (hangt ervan af hoelang, maar als je echt al iets voelt weet je wel dat er iets is, en het 'gat' dat achterblijft na de abortus brengt soms depressies enz mee). Maar nu zeggen van ben ervoor of ben ertegen antwoord ik liever niet op.
Volgens mij moet je het op de moment zelf bekijken, het scenario bekijken enz. En nee ik vind niet dat je geen voorbehoudsmiddelen moet gebruiken om te zeggen er is toch nog abortus, zelfde met de morning after, van nee moet niks gebruiken, ik ga de morning after dan wel halen. Het zijn latere hulp of zelfs reddingsmiddelen.
Ik vind niet dat jongeren op hun 12/13 al seks moeten hebben, maar als zij zich daar klaar voor voelen doen ze maar. Enkel zouden ze zich moeten realiseren tot wat het kan leiden, hoe het hun leven kan veranderen enz, en dat doen (ik zeg niet allemaal) de meesten niet.
Seks is een verantwoordelijkheid, een kind een nog grotere. Dus je zou er inderdaad wel best over nadenknen voor je met seks begint
|