Enkele bericht bekijken
Oud 2 February 2007, 13:45   #144
Ukrainian
Guest

Cool

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Echt waar? Dat had ik nou niet verwacht
Hele wereld vol bomenknuffelaars? Nee dank je
keiharde? zohard als papier zul je wel weer bedoelen

ps. ontken jij ook het bestaan van de dinosaurus?
niet? oké.

Hele wereld vol bomenknuffelaars?
Mijn jongen, bomen hebben geen rechten, het zijn de jungle-liefhebbers als hippies die het min of meer het kappen van bomen tegen proberen tegen te houden.

God zei tegen Job: ''het is jouw verantwoordelijkheid als je bomen kapt, dus neem het initiatieve wijs en redenvol.''
De hoofstuk en vers waar dat staat, volgt later....

Nee, het ontkennen van het bestaan van dino's is een stupide ingreep, sterker nog ze bestaan nog. Ik weet niet waar je het van haalt dat christenen dino's afwijzen.
Ik zou graag hier mijn theorie willen publiceren, dus dit is wat ik denk en niet wat echt waar moet geweest zijn.

Nou neem ik aan dat jullie weten dat in de bijbel wordt beweerd, dat de aarde zo'n 6000 jaar oud is en dat er ongeveer 4000 jaar geleden een zondvloed is geweest.

In Genesis hoofdstuk 1, vers 6 staat; ''Toen zei God:' er moet in het water een koepel zijn die watermassa's scheidt.' ''
Dat betekent dus dat er boven de atmosfeer een laag water of ijs was om het water voor de zondvloed te bezorgen en om de mensen te beschermen tegen invloeden van de zon, maar daar kom ik later op.
Dus dat was het water voor de zondvloed, maar er was meer water. Op aarde, onder de grond.
Hoe het daar terecht kwam, weet ik niet, maar het kan zo zijn dat het water of ijs daar boven gehouden door de magnetische velden van de aarde, dus door het Meisner-effect.
Het Meisner-effect is net zoiets als bij 2 magneten, dat ze elkaar dus afduwen.

Maar nu even terug naar de vragen van het nut van de lagen van water of ijs bij de atmosfeer; 'Waarom die lagen bij de atmosfeer? Was het alleen maar water voor later bij de zondvloed?'

Nee, daar was het sowieso niet alleen voor.

Die lagen kunnen als een natuurlijke beschermer gewerkt hebben, dus tegen UV-stralingen van de zon etc.
Maar ook om zuurstof aan de binnenkant van de atmosfeer te houden, dat betekent dus dat er een veel hogere zuurstofgehalte was toentertijd. Die mensen van vóór de zondvloed konden dus kilometers lang rennen zonder dat ze moe werden, werden héél groot en dat heeft als doorslaggevende rol dat ze héél oud konden worden. Zo'n 912 jaar was het toen gemiddeld, vandaag is het maar 70-80, althans in Nederland.

Op Discovery Channel hoorde ik laast nog een ''heel intelligente'' wetenschapper beweren dat geen mens ooit een dinosaurus heeft gezien. Maar wacht eens even. Denkt hij dat of vindt hij dat? hmmm.... Hij is niet bij mij geweest om het te vragen. En ik betwijfel dat hij het aan de mensen van 200 jaar geleden ook heeft gevraagd. Dus je kan zo'n verklaring geen wetenschappelijke feit noemen, in tegenstelling tot hem.

Er zijn rotstekeningen van circa 4000 jaar geleden gevonden van dinosauriërs en er zijn oude Perzische potten waarop dinosauriërs staan, waarschijnlijk Tyrannosaurussen. Hiermee heb ik dus de vraag; Hoe zouden de mensen van toen ooit kunnen weten wat een dino is? En kan het zo zijn dat ze toen nog bestonden? Die zal ik proberen te beantwoorden, voor het geval dat jullie daar ook nieuwsgierig naar zijn.

Toen de dieren en mensen van de ark afstapten na 150 dagen erin gezeten te hebben, werden ze geconfronteerd met een aantal dingen. Het klimaat was erg veranderd en de beschermende lagen bij de atmosfeer waren verdwenen, waardoor de jongere dieren(ze waren voornamelijk allemaal jong, op de mensen na) sneller stierven.

Even tussendoor; Noah hoefde geen vissen mee te nemen en insecten, omdat de vissen het prima maakten tijdens de vloed en de insecten ademen door hun huid en kunnen uitstekend overleven op dingen die drijven. En hij nam jonge dieren mee, omdat ze sterker en kleiner waren en hadden meer tijd om nageslacht te produceren.

Voor de dino's gold dit allemaal erger.
Ze hadden niet genoeg levenstijd om zich voldoende te kunnen naproduceren en groter te worden en de tweede probleem was erger; mensen jaagden op ze.
En toen werden ze niet eens dinosaurus genoemd, tot 1841 waren het zogenaamde draken in de ogen van mensen.
Niet de draken die wij kennen, je weet wel, vuurspuwende en grote vliegende beesten, maar gewone dino's met een andere algemene naam.
Omdat hun reputatie niet al te hoog was, ging hun populatie ook automatisch omlaag.
Waarschijnlijk was het zo, dat als je een dino afmaakte, je bekend werd als held/heldin, maar werden ook vermoord om hun vlees, voor medicijnen etc. etc.

Er zijn veel verhalen bekend van legenden als St. George en Beowulf waarbij er verteld wordt dat er 'draken' worden afgeslacht.

St. George
Hij wordt vaak afgebeeld met een draak, die hij zou hebben vermoord.

En Beowulf, die de held werd van zijn thuisland Geatland, nadat hij een 'draak' vermoordde.

Ik heb genoeg geluld voor vandaag, nietwaar?
Meer standpunten zullen later volgen, over de verschillende rassen die ontstaan zijn enz.

Nazdarovje

Laatst aangepast door Ukrainian : 2 February 2007 om 13:48