Enkele bericht bekijken
Oud 28 February 2007, 21:07   #70
Kooluh
Guest

Standaard

ik ben voor.

Zo lang de vrouw nog geen 20 weken zwanger is, wordt de embryo nog niet als een mens beschouwd. Nou klinkt dit misschien heel bruut of afstands maar zolang het nog geen mens is mag je wat mij betreft het weg laten halen voor wat voor reden dan ook.

Na die 20 weken wordt het anders. Dan mag je van mij alleen nog maar in speciale gevallen abortus plegen.

voorbeeldje:
Een meisje/vrouw wordt verkracht en komt er pas na 20 weken achter dat ze zwanger is kan ik me best voorstellen dat ze abortus wil laten plegen en ik vind dat dat ook toegestaan moet zijn.

nog eentje:
Een meisje (jong 12 tot 16) raakt zwanger komt er ook pas na 20 weken achter dat ze zwanger is. zulke jonge meisjes zouden naar mijn idee zelfs verplicht abortus moeten laten plegen aangezien ze echt nog geen kind kunnen opvoeden/onderhouden.

Nu wat ik ook een goede reden vind om abortus te laten plegen:
Een vrouw heeft vrijwillig seks met iemand en raakt zwanger doordat voorbehoedsmiddellen (pil, condoom, etc.) niet goed werken. in zulke gevallen mag je van mij ook na 20 weken nog wel abortus plegen.

Als laatste vind ik in geval van handicaps/ziektes abortus alleen toegestaan als de handicaps/ziektes zo erg zijn dat mensen geen normaal leven meer kunnen lijden. dan vind ik abortus zeker wel toegestaan.
  Met citaat antwoorden