Enkele bericht bekijken
Oud 6 March 2007, 22:02   #73
Foetsy
aber, warum?

Standaard

Voor. Ik vind de vraag of er voor betaald moet worden nog het lastigst .
Waarom is moorden erg (of het moord is ga ik niet op in, want daat verschillen de meningen zo over, sommige mensen krijg je niet omgepraat)? Omdat de nabestaanden iemand moeten missen. Voor de persoon zelf maakt het niet zoveel uit, hij of zij zal er weinig van merken. Als je in het hiernamaals gelooft kun je het hier natuurlijk mee oneens zijn. Maar anders zie ik niet waarom je dit niet zou kunnen denken. Maar wees niet beledigt, het laatste wat ik wil is iemand op (of was het 'voor?) het hoofd stoten.
Vreemd genoeg heeft een embryo of foetus nog maar bar weinig mensen die om hem/haar geven (nabestaanden). De moeder zou de eerste zijn, maar die is nu juist degene die meestal de abortus wil laten plegen.
Rest nog de vraag over de risico's. Daar is al over grepraat geloof ik. Voor zover ik weet is het idd gevaarlijker om een kind te baren dan een abortus te laten plegen. Toch?
Dan de vraag over de kosten. Als je abortus gebruikt als anti-conceptie middel vind ik het best asociaal om de belastingbetaler daar voor te laten dokken. Al weet ik niet zeker of abortus nu gratis is of niet (of hoe het ook moge zitten met de kosten, keine ahnung).