Citaat:
Origineel gepost door Astrada
Zo van ik breek mijn been en raak daar behoorlijk van overstuur.
Jij komt helpen, analyseerd mijn gedrag en noemt mijn overstuur zijn een soort van psychiatrische aandoening, en probeert het te onderdrukken met medicijnen!
Mijn gebroken been laat je links liggen(de onderliggende lichamelijke oorzaak die mijn gedrag zou kunnen verklaren).
|
Ik denk dat jij een volledig vertekend beeld hebt van de huidige psychiatrie.
Dat het alleen maar om onderdrukken gaat met medicatie is pertinent niet waar. Het grootste onderdeel van een psychiatrische behandeling is het ontdekken van de oorzaak, deze weg te nemen of de patient om te leren gaan met deze oorzaak.
Daarnaast roep je nogal melodramatisch dat er van alles wordt weggebrandt met elektroshocks.
Absoluut onzin, elektroshocks worden weinig, en als laatste middel gebruikt.
Daarnaast zijn er studies die significant aantonen dat elektrotherapie suicidale mensen in acute fase zeer goed van dienst kunnen zijn, met weinig complicaties
Citaat:
Origineel gepost door Astrada
Het is een verzamelnaam van de Psychiatrie.
Je kunt die naam gebruiken of niet.
Sommige medici vinden het makkelijk om grote groepen mensen die te definieren en dus in hokjes te plaatsen.
Vroeger was de ene groep agressief, de andere rustig en de derde groep crimineel, nu staat ADHD ook tussen die woordenlijst.
En ook voor die andere groepen hebben ze medisch-klinkende psychiatrische namen bedacht!
Maar ze hebben dus niets met medische wereld te maken.
|
Tuurlijk bedenken ze voor andere groepen ook namen, puur en alleen om het internationaal in de medische wereld aan te duiden, en dat ADHD nu ook tussen het lijstje staat hangt samen met de ontwikkelingen in de geneeskunde, die staat namelijk, in tegenstelling tot jij, niet stil...