Onderwerp: Schuldig :(
Enkele bericht bekijken
Oud 2 April 2007, 17:42   #4
koekje
tijd om op te staan

koekje's Avatar

Standaard

Ik begrijp jouw sitatie..in die zin, dat je jezelf depressief zou gaan beginnen voelen, door het feit dat ze niets wilt doen. Ik maakte onlangs iets gelijkaardigs mee. Mijn vriendin zit in een reddingsclub. Op een avond kreeg ze privé les. Die volledig uit de hand liep. De lesgever begon heel aantastelijk te doen...Ze maakte hem duidelijk dat hij verkeerd was, toch deed hij voort...

Toen ze me dit vertelde voelde ik me rot, triest, slecht...gewoon niet goed. Ik heb er niets kunnen aan doen. En ik was er niet bij om er iets tegen te doen. En dit is opzich al genoeg om je er slecht bij te voelen, en ook omdat het aan iemand overkomt, die je graag hebt. Maar je moet weten,... ik was er niet, en dat was dan ook zo, ik kon er ook niet bij zijn. punt uit,..wat gebeurd is is jammer genoeg gebeurd. Tijd terug draaien gaat (- tot nu toe nog niet, ik en een klasgenoot gaan zo een machien in elkaar steken) niet.

Ik heb me bij kwaad gemaakt, omdat ze het niet wou vertellen aan haar ouders,..maar het was verkeed van mij, want het is aan haar om te doen wat ze het best denkt te doen. Ze wou het ook vergeten, en dus wou ze er niets meer over zeggen,maar voor mij ging dit zomaar niet. Ze heeft hetaan de kop van de reddingsclub verteld, die hij het nodige zal doen om ervoor te zorgen dat het niet meer gebeurd. Dit had ze me beloofd...het is in orde gekomen.

nu jah, onthou gewoon dat wat gebeurd is, is gebeurd. En daar kan je jammer genoeg niets meer aan doen. Je kan haar ook niet verplichten om er gedurend over te prate, zet je eens in haar plaats...het valt zeker te begrijpen dat je zoiets wilt vergeten. Maar je moet haar wel 1 ding duidelijk maken, niet alleen zij loopt gevaar, maar ook andere meisjes. Maak haar duidelijk dat die persoon het echt niet waard is ,om er zomaar van door te gaan, want nu heeft die man in gedachten dat hij alles mag, ze gaan het toch niet aan de grote klok hangen.Wel neen, dat gaat zomaar niet.