Mensen, Jullie zeggen allemaal dat jullie gaan antwoord weten op de huidskleuren, maar op de site (een link vanuit dit forum) staat het volgende:
Het antwoord is eenvoudig; wij hebben allemaal hetzelfde kleurpgment in onze huid: melanine. Dit is een donkerbruin pigment dat in verschillende hoeveelheden in speciale cellen in ons huid aangemaakt worden. Als wij geen melanine zouden hebben (zoals mensen die albinos worden genoemd, die een mutatie of genetische afwijking overerven waardoor zij geen melanine kunnen aanmaken) dan hebben wij een zeer witte of roze huid. Als wij kleine hoeveelheden melanine kunnen aanmaken, zijn wij Europees "blank". Als wij heel veel melanine kunnen aanmaken, zijn wij donkerzwart. Tussenin vinden wij alle variaties van bruin. Er zijn geen ander significante huidspigmenten.4
Samengevat, uit huidig beschikbare informatie, is de enige belangrijke factor die bepalend is voor huidskleur, melanine, die aangemaakte hoeveelheid.
Dus, hierbij.. (een antwoord??)
Ik hoopdat jullie wel kunnen accepteren wat wij geloven.. Want sommige reacties van jullie vind ik best wel jammer.. Ik hoop dat jullie die voortaan voor jullie willen houden.
kusje, Sandra