Enkele bericht bekijken
Oud 7 April 2007, 11:48   #319
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Dit is waar, neem bijvoorbeeld het christendom en de bijbel.
(Dit is wetenschappelijk bewezen uit orginele stukken!)

Heel veel jaartjes terug, paar duizend, vereerde ze nog een god en een godin, maar omdat de mannelijke leiders van het geloof niet zo blij waren met het vereren van een vrouw, want immers een vrouw (aldus toen, en niet aldus mij) was ondergeschikt aan de man, hebben ze de godin uit het geloof geschrapt.

Ander voorbeeld van geloofsaanpassingen zijn de overbekende 10 geboden.

Dat zijn er helemaal geen 10, het zijn er veel meer.
Maar ja ook daar werd weer is lekker in aangepast.

=

Mijn mening is dat als mensen gelukkig zijn en hoop en kracht vinden in hun geloof, zonder discriminerende overuigingen hierdoor mee te krijgen (tegen homo's, tegen andere geloven.. etc) ze er vooral mee door moeten gaan.
Ik ben het niet helemaal met je eens! Christenen waren toen al christenen die niet in al die goden geloofde.

De 10 geboden zijn de hoofdgeboden, die Mozes op de berg sinaļ heeft gehad van God... En er zijn echt nog wel meer regels waar men zich aan moet houden..

Neej, ik heb niks tegen de mensen die homo zijn.. Al heb ik wel wat tegen hun overtuiging.. Zij kunnen er niks aan doen dat ze homo zijn.. Maar er zijn ook christenen die homo zijn, die dat weten en dan maar ongetrouwd blijven omdat God het afkeurd! God heeft de vrouw voor de man geschapen en niet de man voor de man.