Citaat:
Origineel gepost door sandraatje
Sorry Wiz, maar dat hele verhaal over godin/god vind ik onzin! Het zal best zo zijn dat dat vroeger zo is geweest, maar het heeft niks met het christendom te maken. ER zijn altijd al christenen geweest en dat die misschien ooit vermengt zijn geraakt met mensen die ooit in godin/god hebben gelooft kan best zo zijn. Er zijn ook moslims die christen worden en andersom.. Maar dat zegt nog niet dat het christendom voortkomt uit de islam en andersom!
|
Ik kan moeilijk opnieuw alles posten.
Christendom is 2000 jaar oud, het geloof in een Godin meer dan 7000
Reken zelf maar uit!
Enne.. er zijn altijd christenen geweest?
Geloof je zeker ook niet in Darwin? Evolutie enzo

De aap, neanderthaler, de oermens.. etc.
Tja.. allemaal bewezen.
Maar de waarheid geloven kan ook best lastig zijn blijkbaar.
Het christendom is begonnen met het geloof in een God en een Godin. Of jij het nou wilt geloven of niet, het is de simpele waarheid. Ik heb zelf de bijbel naast me liggen hoor, dus aub geen qoutes daaruit meer
En ik kan me werkelijk niet inbeelden waarom je nou daarover zo druk moet maken! Wat maakt het nou uit hoe jouw geloof begonnen is.. of denk je werkelijk dat in 2000 jaar niks is veranderd aan het geloof of aan de bijbel.
Dat in 2000 jaar van vertalingen mischien niet het één en ander ook misvertaald kan zijn.
(en denk je werkelijk echt dat de wereld overspoelt is door regen? en dat een simpel arkje met een paar diertjes het overleeft hebben, en dat die paar mensen de wereld opnieuw bevolkt hebben? Er zijn miljarden verschillende diersoorten.. grote ark hoor.. en waar heeft ie al het eten voor die miljarden dieren gelaten in die Ark?)
Het geloof in een Godin is in de jaren 300 afgeschaft en is de Heilige Geest in het christendom toegevoegt.
Lijkt me duidelijk.
Ik val jouw geloof niet aan hoor.
Ben zelf christelijk opgevoed, heb me bijbel en alles.
Maar daarom hoef ik niet blind te geloven in een paar geprinte lettertjes uit een bijbel terwijl wetenschappelijk bewijs toch andere dingen aantonen.
Zoals je zelf zegt, God is liefde!
Geloof daar dan in!
ipv die onzin.
Of lees het boek van Job is.