Enkele bericht bekijken
Oud 11 May 2007, 21:21   #90
Leh
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Bazzemans Bekijk Bericht
Als het zo makkelijk was om de "schuld" (als er al sprake kan zijn van een schuldvraag) bij de pil neer te leggen, dan ligt de schuld dus ook bij de fabrikant van die pil en zou je dus de fabrikant verantwoordelijk kunnen stellen voor het zwanger worden. Kortom de kosten kunnen verhalen bij de fabrikant. Dat zou betekenen dat je zelfs als je het kind krijgt je dan nog de fabrikant om allimentatie zou kunnen vragen. Aangezien dit allemaal onmogelijk is binnen ons wettelijke systeem en er dus geen sprake is van schuld komt de verantwoordelijkheid voor het zwanger raken als gevolg van het hebben van seks (veilig of niet doet er dan niet meer terzake) geheel en alleen op het conto van de personen die deze seks hadden.
Volgens mij zegt de fabrikant van een anti conceptie pil altijd dat de pil niet voor 100% betrouwbaar is, om dit soort schuld verhalen te voorkomen. dus je zou sowieso nooit de schuld bij de fabrikant kunnen neerleggen (ditzelfde voor condooms) ik zou het gewoon op "bad luck" gooien, als je zwanger wordt, ondanks de pil EN condoom gebruik... maar ik denk wel dat de kans op een miljoen groter is.
zover de reactie op die quote...

Verder interesseerd het me niet wat een vrouw in welke situatie dan ook met haar kind doet. Als een vrouw kiest voor aburtus, dan zal ze daar haar redenen voor hebben, ik ge me daar niet mee bemoeien, en ik vind dat andere de keuze van die vrouw moeten respecteren, of ze het er nu mee eens zijn of niet.
  Met citaat antwoorden